عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

سی و یکمین جلسه کمیسیون هماهنگی تحقیقات سازمان برگزار شد

با حضور دکتر حسین جعفری سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان:
سی و یکمین جلسه کمیسیون هماهنگی تحقیقات سازمان برگزار شد


سی و یکمین جلسه کمیسیون هماهنگی تحقیقات سازمان با حضور دکتر حسین جعفری سرپرست معاونت پژوهش و فناوری، جمعی از مدیران ستادی و مدیران طرح‌ها و برنامه‌های کلان به صورت وبینار برگزار شد.
دکتر حسین جعفری سرپرست معاونت پژوهش و فناوری ضمن قدردانی از حضور حاضرین ابراز امیدواری نمود که این جلسه بتواند در راستای جلسه گذشته راهگشای بر طرف نمودن ابهامات طرح های کلان در نحوه اجرای این طرح ها باشد.
وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان مبنی بر ضرورت طرح های کلان کشوری در بخش کشاورزی اظهار داشت: نحوه اجرای طرح های کلان می بایست مورد بررسی و بحث قرار گیرد و نحوه ارتباطات مجریان طرح های کلان با موسسه ها و مراکز تحقیقاتی و ارتباطات افقی این طرحها تعریف گردد.
دکتر جعفری با اذعان بر اینکه تمام برنامه های سازمان را نمی توان در این ۳۴ طرح کلان دید گفت: می بایست در برنامه ریزی دقیق برای همسان سازی و چگونگی اجرای این طرح ها در کنار دیگر برنامه های سازمان تسریع نمود تا بتوان در سال جدید نسبت به اجرایی نمودن این برنامه ها اقدام کرد.
وی با اشاره به ضرورت پررنگ تر کردن نقش بخش های متناظر اجرا در چارچوب طرح های کلان از برنامه ریزی های لازم برای پیاده سازی این برنامه به نحو مطلوب به گونه ای که نواقص آن برطرف شود خبر داد و ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن پیشنهادات صاحب نظران پیوست های مورد نیاز به آن اضافه خواهد شد.
دکتر علیپور مدیر کل دفتر امور پژوهشی در این جلسه ضمن تشریح سیاست های سازمان نسبت به طرح های کلان، از برگزاری جلسات متعدد با رئیسان موسسه ها و مراکز تحقیقاتی تابعه در خصوص اعلام نظرات و پیشنهادات آنها پیرامون نواقص طرح‌های اجرایی و ارائه راهکارهای مطرح شده در خصوص جایگاه مجریان و اعتبارات خبر داد و افزود: می بایست از ظرفیت استانی برای پیشبرد اهداف طرح های کلان و تقویت آن استفاده گردد.
دکتر بلالی سرپرست دفتر سیاست ها و مطالعات راهبردی با اشاره به پروژه های ۴۰۰۰گانه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت تشریح نقش سازمان تات و واحدهای تابعه آن در هم افزایی و اثربخشی با دستگاههای اجرایی برای پاسخگویی به مسائل بخش کشاورزی تاکید نمود و گفت: برای رسیدگی به چالش های بخش کشاورزی و منابع طبیعی می بایست به پیچیدگی پدیده های حدی و دیدن جزء و کل رشته ها، نظام و سیستم توجه گردد و با تجمیع و تلفیق آنها به یک برنامه واحد دست یافت. که در این راستا دستورالعمل تصویب شده برنامه ها، طرح ها، پروژه ها و گزارش های تحقیقاتی سازمان به رابطه برنامه، طرح کلان، طرح و پروژه، رابطه کمیسیون ها، موسسه ها و کمیته های علمی-فنی موسسه ها و مناطق پرداخته شده است.
در این جلسه مدعوان و مدیران طرح های کلان پیرامون مباحث مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداخته و پیشنهادات خود را درخصوص فرآیند ادامه کار طرح های کلان ارائه کردند.

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی