عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: شهروندان به کمپین نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک بپیوندند

مهندس حسن فخرایی در گفتگو با روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در خصوص خطرات چهارشنبه‌سوری آخر سال گفت: والدین باید در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت‌وآمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و لوازم شخصی آن‌ها را کنترل کنند و در صورت مشاهده مواد محترقه و یا مشکوک در لوازم فرزندان این مواد را از منزل خارج و به مسئولین انتظامی تحویل دهند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته علی‌رغم آموزش‌های نیروهای اورژانس ۱۱۵ و نیروهای آتش‌نشانی، شاهد بروز حوادث تلخی در شهرستان بودیم که امیدواریم با آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص خطرات رعایت نکردن نکات ایمنی از حوادث تلخ چهارشنبه‌سوری پیشگیری کنیم.
فخرایی خاطرنشان کرد: با کمک سازمان‌های مردم نهاد که در راستای سلامتی مردم فعالیت می‌کنند ازجمله شهروندان مسئول، نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش و سپاه پاسداران شهرستان تلاش می‌کنیم تا شهروندان چهارشنبه‌سوری ایمن و بدون حادثه‌ای همراه با شادی و سلامتی را تجربه کنند.
وی اظهار داشت: به گفته کارشناسان انفجار تنها ۲۵۰ گرم مواد ساخت ترقه می‌تواند یک آپارتمان را نابود کند و این در حالی است که بسیاری از قربانیان این حوادث، بی‌اطلاع از این ماجرا اقدام به ساخت ترقه کرده و درنهایت نیز قربانی انفجار مواد محترقه می‌شوند.
این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت قانونی تولید و خریدوفروش مواد محترقه و منفجره والدین بایستی با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند.
انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰