عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مراسم بزرگ‌داشت روز شهدا دانشگاه شهید باهنر کرمان/رونمایی از وسایل شهید...

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر حسین اکبری فرد پس از قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) به ضرورت گرامی‌داشت‌ مناسبت‌ها و نیاز جامعه تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این مناسبت، گرامی‌داشت خاطره و یاد شهدا است و آشنایی نسل امروز با افکار، رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان، انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.
سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: مهم‌ترین هدف شهیدان، ابقای سنت و احیای دین است، امیدواریم با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و با حضور خود در مراسم گرامی‌داشت‌ها، نگذاریم رنگ و بوی شهادت کمرنگ شود و بتوانیم قدردان اجرعظیمشان باشیم، چرا که با رفتنشان درس بزرگی به ما دادند.
سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: با وجودِ حضور در این محفل و مجلسی که نصیب ما شده، قطعا مشمول عنایات و توجه خاص شهدا خواهیم شد، چون شهدا بالاترین مقام را در نزد پروردگار دارند و اگر مقامی بالاتر از مقام شهادت بود، خداوند به سروران عزیزی همچون ائمه اطهار اعطا می‌کرد و می‌دانیم که پیامبر و تک تک ائمه اطهار به مقام شهادت نائل شدند و آماده سفر آخرت شدند.
وی با اشاره به اینکه مقام شهادت بسیار مقام بالایی هست افزود: در معرفی شهدا انصافا باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، شفاعت شهید فقط شامل حال بستگان نمی‌شود در روایت داریم دایره شمول شفاعتش وسیع است، با توسل و توجه به شهید می‌توانیم شفاعت شهید را بدست بیاوریم. شهید به مقام عالی و مقام والا می‌رسد، ما هم باید غبطه بخوریم و آرزوی شهادت داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن عسکری باقرآبادی به بیان نقل قولی از حضرت علی(ع) در مورد مقام شهید پرداخت و گفت: هر کسی در رختخواب خودش بمیرد با داشتن سه ویژگی(ادا کردن حق خدا- ادا کردن حق پیغمبر- ادا کردن حق اهل بیت عصمت و طهارت) می‌تواند به مقام شهادت نائل شود.
بنابراین گزارش، در حاشیه این مراسم از وسایل شخصی(علیرضا واعظی نژاد) دانشجوی شهید دانشگاه شهید باهنر کرمان رو نمایی شد.
در پایان این ویژه برنامه به رسم یادبود، به ۱۴۰نفر از خانواده شهدای شاغل در دانشگاه، لوح سپاس با امضای سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان تقدیم شد.