عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجام جراحی لوبکتومی ریه به روش آندوسکوپیک در بیمارستان مسیح دانشوری



فوق تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان مسیح دانشوری از انجام عمل جراحی لوبکتومی ریه از طریق توراکوسکوپی با یک برش کوچک در بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، دکتر فرحناز صادق بیگی فوق تخصص جراحی قفسه سینه ضمن بیان این مطلب گفت: در این جراحی خانم ۶۳ ساله مبتلا به کانسر ریه به روش آندوسکوپیک و از طریق انجام یک برش دو تا سه سانتیمتری تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: این جراحی توسط دکتر ماحوزی جراح توراکس آلمانی به روش اندوسکوپیک فقط از طریق یک برش۳-۲ سانتیمتری در توراکس بیمار و با کمک دوربین با موفقیت انجام پذیرفت و بیمار پس از طی مراحل درمان با حال عمومی خوب ترخیص شد.

دکتر صادق بیگی با اشاره به مزایای این روش نوین جراحی گفت: در این روش بیمار پس از عمل، درد بسیار کمی نسبت به جراحی های قدیمی دارد.

این فوق تخصص جراحی قفسه سینه  خاطرنشان کرد: جراحی کلاسیک و قدیمی با ایجاد برش حداقل ۱۵سانتیمتری و گذاشتن ارکارتور فلزی سنگین انجام می گیرد . در روش قدیمی گذاشتن ارکارتور علت اصلی درد زیاد و مزمن بیماران بعد از اعمال جراحی ریه است که حتی گاهی بیمار را به کلینک های درد می کشاند.

وی انجام لوبکتومی به صورت عمل باز را جراحی سخت و دشواری عنوان کرد که با استفاده از این روش جدید بیمار خیلی درد نخواهد داشت.

دکتر صادق بیگی همچنین به برگزاری وبینار uniportal vats lobectomy & anatomical segmentectomy همراه با انجام جراحی مذکور در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اشاره کرد.

به گفته دکتر صادق بیگی این وبینار مجازی با حضور اساتید برجسته جراحی توراکس جهان از جمله دکتر آلن سیهو جراح توراکس برجسته هنگ کنگی برگزار شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع