عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

آموزش غیرحضوری کلاس‌های دانشگاه‌ها تخلف است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ به نقل از مهر، دکتر عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ با اعلام آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: «با توجه به ضرورت تسریع در حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه ها، آموزش غیرحضوری در شرایط فعلی تخلف است . »

پیش از این علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم چهارشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: با توجه به اپیدمی سویه امیکرون وقفه جدی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که امیدواریم در سال آتی کلاس‌های دانشگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم .

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار شود؛ در این راستا می‌توان بازه امتحانات را طولانی کنیم و یا به با بهره‌مندی از امکانات سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و موسسات دیگر هماهنگی انجام گیرد که دانشجویان غیر بومی در نزدیک ترین محل زندگی امتحان دهند .

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها همواره مورد تاکید وزیر علوم بوده است اظهار داشت: باید برای این موضوع برنامه داشته باشیم تا شاهد حضور همه اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها باشیم .

وی در خصوص کلاس‌های عملی و برگزاری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مقرر شده بخش عمده‌ای از این کارگاه‌ها و کلاس‌ها را به صورت حضوری در این ترم برگزار کنیم. البته می‌توان این امر را به صورت فشرده نیز برگزار کرد .

در این میان دانشگاه های مختلف نیز به مرور برنامه آموزش حضوری خود را در بعد از تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ اعلام کرده‌اند و بازگشایی به ترتیب اولویت‌ها در حال انجام است.