عمومی | دانشگاه شاهد

جایگاه دانشگاه شاهد در سند تحول دولت مردمی

به گزارش «روابط عمومی» دانشگاه ، با ابلاغ سند تحول مردمی از سوی رئیس جمهور، برخی از ماموریت‌های مهم دانشگاه شاهد در این سند مشخص شد.



در اسفند ماه سال جاری سند تحول دولت مردمی، به عنوان برنامه و خط‌ مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزرا و دستگاه‌های اجرایی توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ گردید. این سند ناظر به مقولات مهم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی به تبیین چالش‌ها، موانع و نیز راهبردها و برنامه‌های مورد نظر دولت سیزدهم می‌پردازد.

نظر به رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه شاهد، به طور خاص در دو بند از این سند کارویژه‌هایی برای این دانشگاه تعریف شده است؛ یکی از اقدامات مهم در حوزه اعتلا، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در این سند بدین شکل مورد تصریح قرار گرفته است: « تحلیل خاطرات شهدا و ایثارگران به منظور احصاء، ترویج و آموزش الگوهای معرفتی و مدیریتی، با استفاده از ظرفیت‌های علمی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله دانشگاه شاهد از طریق برگزاری کنفرانس های ملی، منطق‌های و بین‌المللی »

همچنین در حوزه ایفای وظیفه و ادای دِین نسبت به جامعه ایثارگری، «تربیت سرمایه انسانی متناسب با اقتضائات خاص خدمات‌رسانی به جامعه هدف، با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت علمی و آموزشی نهادهای زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله دانشگاه شاهد» از برنامه‌هایی است که بیانگر انتظار قابل توجهی از خانواده دانشگاه شاهد است.

هرچند دانشگاه شاهد، بنا به هویت علمی و فرهنگی خویش مخاطب راهبردها و برنامه‌های مختلفی از این سند است، اما نظر به آنکه تنها دانشگاهی است که در این سند به طور خاص از آن نام برده شده است، مسئولیت و نگاه ویژه‌ای نسبت به آن وجود دارد. امید است که در کنار تلاش حداکثری همه اعضای فرهیخته خانواده دانشگاه شاهد برای ایفای نقش بایسته خویش، سایر نهادها و مراکز اجرایی نیز در تحقق این مهم به هم ‌افزایی و مساعدت دوچندان همت گمارند.

گفتنی است این سند به منظور ترمیم اساسی در ۳۷ حوزه کلان کشور، راهکارهای عملیاتی ارائه کرده و از جمله ویژگی‌های مهم آن، زمان‌مند بودن اجرای هر یک از این راهکارهاست؛ سند تحول دولت مردمی در ۹ فصل تولید و اشتغال، سرمایه گذاری و نظام تامین مالی، نظام مالیه عمومی، زیرساخت، امور اجتماعی و سلامت، آموزش، فرهنگ و هنر، نظام اداری و حقوقی و سیاست خارجی و امنیت تدوین و ابلاغ شده است؛ همچنین در متن سند قید شده است که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های موضوع سند باید طرح‌های تحول مربوط به حوزه ماموریت خویش را در بازه‌های زمانی ۱ تا ۴ ساله به پایان برسانند.

شما می توانید متن کامل این سند را از طریق دریافت فایل ذیل مطالعه نمایید:

سند تحول دولت مردمی.pdf