عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

۵۷ انجمن علمی و ۷ انجمن بین‌رشته‌ای در دانشگاه فعالیت می‌کنند

مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون ۵۷ انجمن علمی مرتبط با رشته‌های موجود دانشگاهی و ۷ انجمن بین‌رشته‌ای در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر علی روشنیان فرد ۱۷ اسفند با اعلام این خبر افزود: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با ۱۴ انجمن، دانشکده علوم با ۱۰ انجمن، دانشکده فنی و مهندسی با ۹ انجمن، دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی با ۱۴ انجمن، دانشکده علوم اجتماعی با ۶ انجمن، دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی با ۵ انجمن و دانشکده‌های کشاورزی مشکین‌شهر، کشاورزی و منابع طبیعی مغان و فناوری‌های نوین نمین جمعاً با ۶ انجمن فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: این انجمن‌ها در بازه زمانی خرداد ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰، با تعداد ۶۲۱ فعالیت حدود ۴۷ درصد از فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را پوشش دادند و این فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف از قبیل آموزشی، پژوهشی، رویداد علمی، تولید و نشر محتوای علمی، کارآفرینی، خلاقیت علمی، گفتگوی علمی - تخصصی، ارتباط و همکاری علمی، بزرگداشت مفاخر، فرهنگی و اجتماعی بوده است.
به گفته روشنیان فرد، انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف، حمایت مادی و معنوی از اتحادیه‌ها، برگزاری جلسات کمیته حمایت و نظارت، برگزاری انتخابات دبیران و ارتباط با صنعت از اهم فعالیت‌های دفتر انجمن‌های علمی - دانشجویی است.
وی افزود: طی یک سال گذشته، علاوه بر برگزاری جلسات هفتگی شورای دانشکده‌ها، جلسات کمیته حمایت و نظارت بر فعالیت‌های انجمن‌های علمی به‌منظور تصویب برنامه‌های مهم کشوری و ۲۸ برنامه خلاقانه نظیر رویداد کار، مهارت‌آموزی و نوآوری دانشجویان دختر (کمند) برگزار شده است که کلیه فعالیت‌ها در سامانه جامع مدیریت امور فرهنگی در لینک ( http://farhangi.uma.ac.ir ) قابل روئیت است.
مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: پیش‌تر زمینه‌های موردنیاز در جهت شکوفایی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با ایجاد ساختار منسجم مدیریتی، تدوین اهمیت وجودی این انجمن‌ها و نیز فراهم‌سازی بسترهای مشارکتی، مهیا شده و نتایج درخشان این حوزه، نوید آینده روشن این مجموعه را دارد.
وی ادامه داد: علی‌رغم شرایط غیرحضوری دوران کرونا، انجمن‌های علمی موفقیت‌های ارزنده‌ای در جشنواره‌های مختلف ملی داشته است که از جمله آنها می‌توان به کسب مقام دانشگاه برتر، رتبه اول بخش کتاب، رتبه اول بخش مسابقه، رتبه اول و دوم بخش نشریه، رتبه دوم بخش کارآفرینی، رتبه دوم بخش ویژه، رتبه دوم بخش کتاب و رتبه سوم بخش خلاقانه جشنواره‌های مختلف اشاره کرد.
روشنیان فرد اضافه کرد: در رویکرد جدید، با تلفیق فضای ستادی معاونت نوآوری - مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی اجتماعی دانشگاه، تلاش می‌شود تا با هم‌افزایی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های این دو مجموعه، انجمن‌های علمی دانشگاه به‌سوی اهداف خلاقانه‌تر و والاتر هدایت شود.
وی تصریح کرد: جهت‌دهی صحیح انجمن‌های علمی، هم‌افزایی حوزه‌های مختلف دانشگاهی، حل مسائل موجود و پیش‌رو و همچنین شناسایی مشکلات جامعه و ایده‌پردازی در جهت حل آن از اهداف مدیریتی آینده این مجموعه است که در این راستا تلاش می‌کنیم تا با اجرای طرح‌های مختلف علمی - فرهنگی در بستر انجمن‌های علمی نظیر «مدرسه کسب‌وکار»، «برنامه هدفمند مهارت‌آموزی و اشتغال»، «ایجاد خانه‌های خلاقیت تخصصی» و «برگزاری برنامه‌های شتاب‌دهی تخصصی دانش‌بنیان»، به‌صورت هدفمند در جهت حل مشکلات جامعه و برگزاری برنامه‌های هدفمند گام برداریم.