عمومی | دانشگاه شهرکرد

برگزاری آیین تجلیل از جانبازان دانشگاه شهرکرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ به همت مشاور رئیس دانشگاه در امور ایثارگران، همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، آیین تجلیل از جانبازان دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی گودرزی مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران و جمعی از جانبازان دانشگاه و خانواده معظم شهدا و جانبازان دانشگاه در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر یاسر پیرعلی در این آیین ضمن تبریک حلول ماه شعبان و ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) وگرامیداشت روز جانباز در سخنانی گفت:  ماه شعبان ماه سرور و ماه محرم ماه مصیبت و عزا برای شیعیان  است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه شاهدو ایثارگر گفت: اطلس جامع خاطرات مصور رزمندگان و جانبازان دانشگاه شهرکرد در هشت سال دفاع مقدس تهیه و تدوین شده است وعلاوه بر این کتاب خاطرات رزمندگان و ایثارگران نیز تدوین شده است  که در روز ۲۴ اسفند امسال همزمان با اختتامیه کنگره ملی ادبیات پایداری در دانشگاه شهرکرد رونمایی خواهد شد.

دکتر یاسر پیرعلی افزود :همراهی و فعالیت در حوزه ایثارگران برای من افتخاری بود که از سال ۸۷ تا کنون به مدت ۱۳ سال  در دانشگاه نصیب  بنده شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: ما تلاش و پیگیری های لازم را انجام دادیم  تا انشالله این عزیزان تبدیل وضعیت شده و به مجموعه دانشگاه  بپیوندند که حتماً برای دانشگاه باعث افتخار می باشند.

دکتر یاسر پیرعلی گفت:  امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و خوشا به سعادت افرادی که شهید شدند، ما هم می‌توانیم شهید زنده باشیم و کار مردم را انجام دهیم، شغل ایجاد کنیم و مدافع آرمان‌های انقلاب و اسلام باشیم.

سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه افزود: جهاد تبیین که رهبری می‌فرمایند، آنی و ضروری است که باید از دانشگاه شروع کنیم. جهاد تبیین در زمان حضرت امام(ره) جهاد مسلحانه بود که افراد آن روز، امروز هم در فضای فرهنگی نقش‌آفرینی می‌کنند و ما وظیفه داریم که  این را به نسل جوان منتقل کنیم و در همین راستا بعد از دو سال از شیوع بیماری کرونا ما اولین کاروان راهیان نور را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام نمودیم.

دکتر یاسر پیرعلی در پایان گفت:  امام راحل فرمودند: خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست ودفاع مقدس مقطع سرنوشت سازی برای کشور بود که باعث قدرت نمایی کشور شد و باید به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام دکتر سعید صفی نیز در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: آنچه باعث شد که حضرت ابوالفضل العباس(ع) به مقامی برسد که می فرمایند: شهدا به مقام آن حضرت غبطه می خورند، اطاعت آن حضرت از ولی امر بوده است .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: آنچه در سیره و سبک زندگی شهدا مشهود است ،این است که در سخت ترین زمان ها کم نیاوردند و سیره خود را حفظ کردند و به مقام شهادت نایل شدند .

حجت الاسلام دکتر  سعید صفی با بیان اینکه جامعه اسلامی همانند کشتی است که پیغمبر و اهل بیت (ع) سکان دار آن هستند، گفت: می بینیم که شهدا که سوار بر این کشتی بودند به چه جایگاهی رسیدند و کسانی که این کشتی را ترک کردند به کجا رفتند .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: ملازمت با پیغمبر در این دنیا لازم است و هر کس  جلوتر برود یا عقب بیفتد نابود خواهد شد و می بینیم افرادی که این ملازمت را داشته اند در مسیر سعادتمندی در حرکت هستند .

حجت الاسلام دکتر سعید صفی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: دفاع مقدس گنجینه ای است که از آن استفاده نکرده ایم، افزود: تکریم و حفظ شان و منزلت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه ذاتی همه مسئولان این مملکت است و شان این بزرگان چه در دانشگاه و چه در خارج از دانشگاه باید حفظ شود .

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: اگر آن روز، رزمندگان دفاع مقدس به زمین نمی افتادند ما امروز نمی توانستیم سرپا بایستیم .

حجت الاسلام دکتر سعید صفی با اشاره به این سخن شهید حاج قاسم سلیمانی که می گفتند شرط شهید شدن، شهید بودن است گفت: البته رسیدن به این جایگاه خیلی سخت است ولی برای هم دعا کنیم که حداقل بتوانیم در آن مسیر حرکت کنیم .

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این آیین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز در سخنانی گفت: ایثارگران مجاهدان فی سبیل‌الله هستند و زمانی که نیت دفاع از میهن اسلامی  را کردند، در راه دفاع از اسلام و قرآن جهاد کردند.

منوچهر ذوالفقاری افزود: شهدا و جانبازان مجاهد فی سبیل الله هستند، سختی‌هایی که خانواده شهدا و جانبازان متحمل می‌شوند در لوح الهی ثبت و ضبط می‌شود و ارزش آن محفوظ است.

مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم خدمت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری مطرح فرموده اند،  وظیفه سنگین و حساسی داریم وباید در راستای تبیین فرهنگ شهادت، ایثار و افتخارات دوران دفاع مقدس تلاش حداکثری داشته باشیم و قطعا عمل به این فریضه ذخیره آخرتمان خواهد شد .

علی گودرزی با بیان اینکه دانشگاه وظیفه سنگینی در تبیین فرهنگ شهادت و ایثار دارد افزود: ما برای دفاع از خاک و ناموس جان داده ایم و این باید باعث افتخار باشد و باید به جانباز، ایثارگر، فرزند و خانواده شهید بودن افتخار کنیم .

گفتنی است، در پایان این آیین، تعدادی از جانبازان به بیان دغدغه و مسائل خود پرداختند و با اهدا لوح سپاس و هدیه از جانبازان و خانواده شهدا و جانبازان تجلیل شد.