عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

از جانبازان دانشگاه شهید باهنر کرمان تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، این مراسم با حضور سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان و جمعی از مدیران، مسئولان، اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه با نثار گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شهدای والای دانشگاه شروع شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن عسکری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، ولادت امام زین العابدین(ع) و ولادت حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) در مورد جانباز که فرموده بودند: هر روزی که می‌گذرد، هر ساعتی که می‌گذرد، رنجی دارید، مشکلی دارید، اگرچه به آن مشکل رضایت دادید و خدای متعال می‌داند در دل‌های شما‌ها که شما‌ها صبر می‌کنید؛ امّا هر دقیقه، هر ساعت، هر روزِ همین صبرتان یک اجر مضاعفی است؛ بنابراین این حرف دقیق است که اجر جانبازان روزبه‌روز رو به افزایش است؛ گفت: وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم که واقعیت همین است، ساعاتی که از عمر یک جانبازی که یک ناراحتی، جراحتی و گرفتاری در وجودش ایجاد شده، می‌گذرد، می‌بینیم که لحظه لحظه زندگی برایش سخت می گذرد، بدون شک ما مدیون ایثار و مجاهدت‌های این افراد هستیم.
وی افزود: برای شهدایی که پرواز به سمت الهی و سفرمعراجی‌شان را طی کردند غبطه می‌خوریم ولی برای سرورانی که زنده‌اند و مدال پر افتخار جانبازی برگردنشان آویخته شده است آرزوی سلامتی داریم. زیرا این افراد منشا بیان واقعیت‌های زمان جنگند و وقتی زبان باز می‌کنند و حقایق را بیان می‌کنند، می‌فهمیم چه انسان‌های والایی بودند، این عزیزان، انسان‌های تربیت یافته مکتب واقعی سید الشهدا(ع) بودند و زندگی کردند.
وی با اشاره به نوع مدیریت در زمان جنگ گفت: با توجه به عقبه جریان ۸ سال دفاع مقدس در می‌یابیم که این افراد با وجود سن کم ایمان واقعی داشتند و مخلص بودند؛ و خدا برکت می‌داد به کار و کارهایشان به نحو احسن پیش می‌رفت. امیدواریم پروردگارعالم به همه ما توفیق قدردانی و ادای احترام برای این عزیران را به ما عنایت بفرماید.
در پایان مراسم به ۱۴ نفر از جانبازان دفاع مقدس دانشگاه تقدیم شد.
اسامی افراد به شرح زیر است:
محمد عرب پور
مهدی اسدی خانوکی
حسین نخعی‌نژاد فوزی
دکتر ناصر برومند
دکتر داریوش مفلحی
دکتر محسن امینایی
دکتر عنایت الله توحیدی نژاد
دکتر محمد خیراندیش
دکتر نوشیروان خضری مقدم
دکتر کورش قهرمان تبریزی
دکتر ایوب احمدپور گهرت
حجت الاسلام عباس حیدری بهنوئه
دکتر محمد رضا امیرمحمدی
دکتر سعید شیبانی