مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

حضور هیاتی عالی رتبه از اتحادیه دانشگاه های فرانسوی زبان در دانشگاه شریف

به گزارش روابط عمومی، در جلسه ای که در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، اقای دو گومر، ریاست اتحادیه بین المللی دانشگاه های فرانسوی زبان ((AUF و اقای سبورین، مدیر خاورمیانه این اتحادیه به همراه اقای بونتو، رایزن علمی سفارت فرانسه در ایران ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه و دکتر سیم چی، مدیر امور بین الملل دیدار کرد.
این بازدید پیرو عضویت رسمی دانشگاه صنعتی شریف در این اتحادیه در سال گذشته و جهت بررسی راه های گسترش همکاری های دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه های مطرح فرانسوی و دیگر دانشگاه های عضو این اتحادیه صورت پذیرفت.
در این جلسه دکتر فتوحی از جایگاه برجسته دانشگاه صنعتی شریف در سطح ملی و همچنین همکاری های موفق و با سابقه دانشگاه با مراکز کشور فرانسه از جمله گرینبول سخن گفت. وی همچنین به تعداد قابل توجه اساتید فارغ التحصیل فرانسه در دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با عضویت در اتحادیه AUF بتوان روند همکاری های دانشگاه صنعتی شریف با فرانسه را تسهیل ببخشد. در طرف مقابل نیز اقای دو گومر با اشاره به فعالیت های گسترده AUF در تسهیل روابط دانشگاهی میان اعضایش از عضویت دانشگاه صنعتی شریف ابراز خشنودی کرد. در ادامه جلسه امکان استفاده از تسهیلات AUF برای برگزاری دوره های مدرک دوگانه با دانشگاه های فرانسوی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین طرح برگزاری یک دوره مشترک در یکی از شاخه های علوم یا مهندسی به زبان فرانسه در پردیس بین الملل کیش دانشگاه به بحث گذاشته شد.
گفتنی است که این هیات همچنین بازدیدی از مرکز خدمات فناوری دانشگاه داشتند و از نزدیک با دستاوردهای این مرکز اشنا شدند.
شایان ذکر است، دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته به عضویت رسمی این اتحادیه مطرح بین المللی درامده است. به علاوه، AUF اتحادیه متشکل از بیش از ۸۵۰ دانشگاه از سرتاسر دنیاست که در زمینه تسهیل تعاملات علمی اعضایش فعالیت می کند.