عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

پیام تبریک معاون درمان دانشگاه بمناسبت ۱۸ اسفند ماه روز رژیم درمانگر

هوالشافی

دومین چهارشنبه ماه مارس هرسال روز جهانی “رژیم درمانگر، Nutritionist's Day نام نهاده شده  که مصادف با ۹  مارس ۲۰۲۲ و ۱۸  اسفند ماه سال ۱۴۰۰ می باشد. این روز برای تاکید بر نقش ضروری دانش آموختگان تغذیه به عنوان رژیم درمانگر در کمک رسانی به مردم برای رسیدن به زندگی سالم تعریف شده است.

رژیم درمانان متعهد به بهبود سلامت عموم مردم و بیماران هستند و بزرگداشت چنین روزی بطور رسمی به منظور بالا بردن آگاهی تیم درمان، برانگیختن عزم رژیم درمانان برای ارائه هر چه بهتر خدمات و حمایت های تغذیه ای در سطح جامعه و همچنین افزایش آگاهی و شناخت جامعه نسبت به رژیم درمانان بنا نهاده شده است.

خدمات ارزشمند تغذیه دانان، یک زنجیره کلیدی در بخش مشاوره، پیشگیری و درمان بیماری ها است.

در شرایط فعلی که با بحران شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور مواجه هستیم شاهد حضور فعال کارشناسان و مشاوران تغذیه در بیمارستان ها در عرصه تغذیه بالینی هستیم و انتظارمی رود با استعانت ازدرگاه الهی و تلاش و پیگیری تمامی عزیزانی که در عرصه تغذیه و رژیم درمانی صمیمانه تلاش و فعالیت می کنند شاهد کنترل و بهبود روزافزون شاخص های تغذیه ای و وضعیت درمان و حمایت های تغذیه ای بیماران بویژه مبتلایان به ویروس کرونا در مراکز تحت پوشش و تابعه  این دانشگاه باشیم .

ضمن تشکر از زحمات کارشناسان تغذیه ستاد و بیمارستان هاى حوزه درمان که در مدیریت خدمات غذایى و مشاوره های تغذیه و رژیم درمانی دربیمارستان ها با هدف خدمت رسانی بهینه به بیماران و مردم تمام تلاش خود را بکار می بندند، آرزوی توفیق و سربلندی در درگاه الهی برای ایشان دارد و همچنین از همراهی روسا، مدیران و مسئولین گرانقدر در بیمارستان ها که برای استقرار ضوابط و استانداردهای بخش تغذیه بالینی و تقویت مشاورهای تغذیه و رژیم درمانی برای بیماران بستری مساعدت های لازم نموده اند قدردانی می نماید. این روز را به پاس تلاش تمامی فعالان در حوزه تغذیه و رژیم درمانی این دانشگاه ارج می نهیم و سربلندی و بهروزی این عزیزان را در عرصه تغذیه بالینی از پروردگار توانا و منان خواستاریم .