عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: افزایش موارد فوتی /ثبت ۹ فوتی جدید / بستری ۱۴۲ بیمار در بیمارستان‌های استان

دکتر حسن ملکی‌زاده پناه در مصاحبه با خبرنگار وبدا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند که ابتلای ۷ مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: متاسفانه از مجموع موارد بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه کرونایی، ۱۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.
دکتر ملکی‌زاده درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده، بیان کرد: متاسفانه امروز ۹ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا ۳ آقا با ۷۷، ۷۶ و ۴۳ سال سن با سابقه بیماری زمینه ای قلبی و کلیوی و ۶ خانم با  ۷۸، ۶۸، ۵۳، ۵۲، ۴۷ و ۴۴ سال سن با سابقه بیماری زمینه ای کلیوی، تنفسی، سرطان، هپاتیت، دیابت و فشار خون در استان بوشهر به ثبت رسید.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۳۹ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۱۷ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.
دکترملکی‌زاده افزود: تا کنون ۲۱۱۹  نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع پاندمی کرونا در کشور تاکنون ۱۰۲۴۹۷  نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه از قله موج ششم بیماری عبور کرده ایم ولی متاسفانه موارد بالای فوتی به دلیل تعداد ابتلای زیاد افراد در روزهای گذشته بوده که اکنون شاهد آمار بالای آن در استان هستیم.
دکتر ملکی‌زاده اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز و روزهای پایانی سال از تمام هم استانی‌های عزیز خواهشمندم کمتر در تجمعات حضور یافته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: عدم استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی می‌تواند زمینه ساز موج بعدی باشد.


انتهای پیام/ ز.ح.۱۰۲۷