عمومی | دانشگاه گیلان

سرپرست دانشگاه گیلان: برنامه دانشگاه در راستای منشور دانشگاه آرمانی است

دکتر فرید نجفی سرپرست دانشگاه گیلان در دیدار با آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دانشگاه‌های ما باید دانشگاه‌های اسلامی جامعه محور باشند و برنامه دانشگاه گیلان نیز در راستای موضوع دانشگاه آرمانی مطرح شده در استان اردبیل است.

دکتر نجفی با بیان اینکه دانشگاه را باید به معنای واقعی اسلامی کنیم، افزود: ضروری است ذهنیت و ساختار اسلامی بودن را به دانشگاه‌ها برگردانیم.

سرپرست دانشگاه گیلان با بیان اینکه دبیرخانه حوزه و دانشگاه در دانشگاه گیلان تاسیس شده است، تصریح کرد: باید به نحوی عمل کنیم تا دانشگاه گره‌های موجود در جامعه را باز کند.

آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در این نشست، محاصره تکنولوژی را ظلمی فراتر از محاصره اقتصادی نسبت به بشریت دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید ضمن توسعه علمی، در خصوص ساخت کادر آرمانی برای آینده کشور نقش ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید خروجی مشخصی داشته باشد، افزود: مدیریت منابع انسانی حرف اول را در توسعه می‌زند و در همین خصوص ارزش افرادی که شایستگی تبدیل علم به ثروت را دارند، باید دانسته شود.

آیت‌الله عاملی احساس جمعی را ثروتی بالاتر از نفت دانست و تاکید کرد: باید تلاش کنیم نسلی را پرورش دهیم که احساس جمعی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه مراکز آموزشی برای ما بسیار حیاتی و مهم هستند، گفت: مراکز آموزشی ما اعم از دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید عزت و استقلال کشور را حفظ و حاکمیت ملی را ارتقا دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل دانشگاه‌ها را مغز عقلانیت و متفکر جامعه معرفی کرد و گفت: بالاترین تکریم یک ملت این است که افراد عاقل در مراکز تصمیم گیری کشور حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه منشور دانشگاه آرمانی توسط دانشگاه محقق اردبیلی تدوین شده است، ادامه داد: از سایر دانشگاه‌ها نیز انتظار می‌رود این منشور را مطالعه و تکمیل کنند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه اصلی‌ترین مطالبه مردم از مسئولان ایجاد فضای سالم تربیتی است، گفت: دانشگاه‌ها دست به دست هم دهند و گره‌های موجود در جامعه را در ابعاد مختلف باز کنند.

شایان ذکر است این نشست با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان برگزار شد و قرار است همایش ملی دانشگاه آرمانی در سال آینده به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شود.