عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

دیدار مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کرمان با سرپرست دانشگاه شهید باهنر...

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر حسین اکبری فرد ضمن بر شمردن اهمیت و نقش بخش کشاورزی در امرارمعاش و اشتغال گفت: ان‌شاالله بتوانیم رابطه بین دانشگاه و بانک کشاورزی را تقویت کنیم زیرا به نفع طرفین و در نهایت به نفع جامعه است.
وی تاکید کرد: با وجود متخصصان دانشگاه شهید باهنر کرمان می‌توان ساختار تشکیلاتی مناسب علمی و سنجیده‌تری برای بهبود صنعتی شدن بخش کشاورزی، ایجاد کرد.
سرپرست دانشگاه افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان یک قطب علمی در حوزه کشاورزی در سطح کشور مطرح است در این زمینه کارهایی خوبی از جمله ایستگاه‌های مطالعاتی در استان راه اندازی کرده است، با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در امنیت غذایی، اشتغال زایی، معیشت عموم مردم امیدواریم با کمک بانک کشاورزی بتوانیم در تولید سبز موثر باشیم و  بر بهره وری کشاورزی و محیط کسب و کار، نقش موثری داشته باشیم.
الله‌داد محمدی مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: کرمان از جملهٔ استان‌های برجسته کشور در بخش کشاورزی است و به همین لحاظ جایگاه ویژه‌ای دارد که بخش زیادی از اعتبارات پرداختی بخش کشاورزی را بانک کشاورزی تامین می‌کند.
وی با اشاره به اینکه صنعتی شدن بخش کشاورزی به بهبود تولید و افزایش بهره‌وری منجر می‌شود گفت: مشکلات زیادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات وجود دارد و باعث کند شدن این امر شده، برای مکانیزه کردن سیستم کشاورزی و امکان عملیاتی شدن روشهای نوین و مدیرت آن، به مساعدت دانشگاه نیازمندیم و ا‌ن‌شاالله با ارتباطات بیشتر در حوزه کشاورزی(ابعاد_آموزشی و تحقیقاتی) با دانشگاهیان، این همگرایی را داشته باشیم تا در بالا بردن میزان تولید و بهره وری گام‌های مثبتی برداریم.
دکتر قاسم محمدی نژاد رئیس پژوهشکده فناوری و تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: استان کرمان از ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی برخورداراست و تا به این لحظه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به ارتباط دانشگاه در سطح کشور و بین‌الملل خاطر نشان کرد: با وجود متخصصان حوزه کشاورزی در دانشگاه شهید باهنر کرمان و عقبه و ظرفیت علمی آنها، این دانشگاه به یک قطب علمی کشاورزی تبدیل شده است و امروزه شاهد فعالیت‌های نوین از جمله طرح‌های مشترک با سازمان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی(تات)در بخش کشاورزی هستیم.
دکتر محمدی نژاد با توجه به وضعیت بحرانی آب استان کرمان به معرفی بخشی از شاخص‌های دانشگاه در زمینه کشاورزی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط اب وهوایی استان کرمان و پتانسیل اعضای هیات علمی متخصص، به تولید گیاهانی مقاوم به کم آبی و تولید بذر آنها پرداخته و به ثبت رسانده است و توانسته دانش فنی را برای مهندسی معکوس کشاورزی را بدست آورد و بر همین اساس، مرکز نوآوری کشاورزی استان کرمان استان کرمان، در پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دائر شد.
وی افزود: در بعد آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت و نگاه حل مساله به حوزه کشاورزی آماده همکاری هستیم و با مشارکت ورود خواهیم کرد.