عمومی | پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری

بازدید نماینده اکادمی علمی کشور اذربایجان و هیات همراه از پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری

بازدید نماینده اکادمی علمی کشور اذربایجان و هیات همراه از پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ پورفسور فرمان قلی اف از اکادمی علمی کشور اذربایجان و هیات همراه، ضمن سفر به ایران از پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری بازدید کردند.

این بازدید در پی سفر وزیر محترم جهاد کشاورزی، اقای مهندس حجتی به کشور اذربایجان و تفاهم نامه ای که بین وزرای کشاورزی ایران و اذربایجان انجام شد، که به منظور بررسی ظرفیت های طرفین در زمینه همکاری های متقابل در حوزه های کشاورزی انجام شد.

با توجه به تشابه اقلیمی کشور اذربایجان با مناطق شمال کشور و قدمت کشت محصولات نیمه گرمسیری مانند مرکبات، کیوی، انار و ... نشست مشترکی در محل پژوهشکده برگزار شد.

در ابتدا دکتر گل محمدی ر ئ یس پژوهشکده اطلاعات جامعی از وضعیت اعضای هیات علمی و محققین در دیسپلین های مختلف، فعالیت های برجسته تحقیقاتی، ظرفیت ازمایشگاه ها و همچنین شرکت دانش بنیان را ارائه نمودند.

سپس پروفسور فرمان قلی اف نماینده تام الاختیار اکادمی علوم و مراکز تحقیقات کشاورزی اذربایجان گزارشی از برنامه های دولت اذربایجان در توسعه باغ و محصولات باغی به ویژه نیمه گرمسیری ارائه دادند.

در ادامه طرفین مواردی در زمینه ‌های همکاری‌ های فی ما بین در خصوص تبادل علمی، ایجاد باغ های الگویی، تولید نهال و مواد گیاهی سالم و اصیل مورد بحث قرار دادند. مقرر گردید در پایان سفر موارد همکاری در محصولات باغی مشخص و پس از تایید طرفین به صورت تفاهم نامه رد و بدل و اقدامات اجرایی بعدی انجام گردد.

در ادامه بازدید کنندگان و هیات همراه از بخش های تحقیقاتی، اسکرین هاوس و گلخانه پیشرفته تحقیقاتی و طرح‌ های در حال اجرای پژوهشکده بازدید کردند. در این سفر علاوه بر مهمانان خارجی اقایان دکتر مصطفوی رئیس مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و مهندس جهانساز معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز حضور داشتند.