عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

الگوی مدیریت بیمارستانی زنجیره ای، کارا و به صرفه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران:
الگوی مدیریت بیمارستانی زنجیره ای، کارا و به صرفه است
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مدل مدیریت بیمارستانی زنجیره ای، مدلی کارا و به صرفه است که موجب استفاده بهینه از سرمایه و همچنین منابع انسانی و در نهایت ارائه خدمت بهتر به مردم می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران پنج شنبه دوازدهم اسفند ۱۴۰۰ در آیین افتتاحیه بیمارستان شهدای سلامت ملارد ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در احداث این بیمارستان نقش داشتند، گفت: با بهره برداری از این بیمارستان بخشی از نیاز مردم شهرستان ملارد در حوزه بهداشت و درمان تامین می شود.
وی با اشاره به فعالیت های جهادی وزیر بهداشت همگام با همه نیرو ها در بخش های مختلف از جمله بسیج، هلال احمر ، ارتش و سپاه و ... طی چند ماه اخیر اظهار داشت: کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از مرگ عزیزان ما در سایه همین حرکت و بسیج عمومی بود که به ثمر نشست.
دکتر پازوکی حمایت همه جانبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران و بخش های دیگر حاکمیتی و تصمیم ساز را از وزارت بهداشت خواستار شد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و تحمیل ۵۰ تا ۶۰ درصدی هزینه های درمانی به مردم و احتمال افزایش آن در سال آینده امید آن را داریم تا از سوی دستگاه های ذی ربط حمایت کافی را در زمینه تآمین سلامت مردم داشته باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بنا بر عقیده بسیاری از متخصصین رشته مدیریت، مدیریت بیمارستانی یکی از سخت ترین مدیریت ها است، چون علاوه بر اینکه با انسان های دردمند سروکار دارند باید در کنار آن اقتصاد و تخصص را نیز هم در جای خودش به درستی بکار بگیرند.
دکتر پازوکی با بیان این مطلب که مدل های مدیریتی مختلفی در سطح جهان وجود دارد ابراز داشت: مدل مدیریتی زنجیره ای برای بیمارستانها بیش از سی سال است که استفاده می شود و در حقیقت در این مدل بیمارستانهای زنجیره ای متشکل از چند بیمارستان تحت مدیریت واحد قرار می گیرند.
وی بهره وری نیروی انسانی، استفاده به جا از تجهیزات، ارجاع متناسب بیماران و استفاده بهینه از منابع مالی را به عنوان دستاوردهای این مدل مدیریتی در بیمارستانها برشمرد، افزود: تجربه کافی در زمینه مدیریت زنجیره ای بیمارستانی در ایران وجود ندارد اما امیدواریم بتوانیم از این الگوی برای ارائه خدمات با کیفیت به بیماران بهره ببریم.
دکتر پازوکی خاطرنشان کرد: به عنوان یک چالش در کنار این مزیت های ذکر شده، نبود ساختار و تشکیلات رسمی برای این مدل مدیریتی است که امیدواریم در وزارت بهداشت برای رفع این چالش تصمیم های مناسب گرفته شود.
پایان مطلب//