عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

مراسم استقبال از شهید گمنام/سیزدهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، به مناسبت سیزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه شهید باهنر کرمان مراسم غبار روبی و عطر افشانی با حضور سرپرست دانشگاه؛ مدیران و مسئولان دانشگاه، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا، تجدید میثاق شد.
دکتر حسین اکبری فرد ضمن قرائت فاتحه و زیارت اهل قبور گفت: خدمت همه عزیزان و حاضرین در این محفل شهدا و محفل خدایی هم سلام عرض می‌کنم و هم التماس دعا دارم.
وی افزود: به واسطه ایثار و فداکاری شهدا هست که امروز در امنیت به تحصیل علم واقعی می‌پردازیم.
سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه همه ما شرمنده شهدا هستیم خاطر نشان کرد: برای اینکه مقداری از شرمندگی در مقابل رشادت‌های بزرگی که انجام دادند کم کنیم، لازم است که راهشان را دقیق پیدا کنیم و در آن مسیر حرکت کنیم تا بتوانیم راهشان را ادامه دهیم.
دکتر اکبری فرد با بیان اینکه شهدا چراغ هدایت مسیر زندگی ما انسان‌ها هستند تاکید کرد: باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا از مسیر سعادت منحرف نشویم.
وی تصریح کرد: جوانان این مرز و بوم باید مکتب شهید سلیمانی را یاد بگیرند زیرا این مکتب، برخاسته از مکتب امام خمینی(ره) است. شهید سلیمانی همواره خود را سرباز ولایت می دانست، این شهید بزرگ‌وار ولایت‌مدار بود، مکتب سرداردل‌ها، به قرآن و عترت وصل است و این مکتب در امتداد نهضت عاشوراست.
سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کتابش با نام "از هیچ چیز نمی ترسیدم" دقیقا مشخص کرده که خط و مسیر رهبری را ادامه داده، این کتاب، زندگینامه خودنوشت حاج قاسم است و با مطالعه آن می‌توان فهمید که مکتب حاج قاسم امتداد مسیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)است.
وی افزود: امیدوارم با قدم گذاردن در راه ارزش‌های دینی و خدمت‌گزاری به مردم، رهرو راه شهدا باشیم زیرا با آنان عهد بسته‌ایم.
گفتنی است، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان، مدیحه‌سرایی کربلایی محمدرضا نظری و روایت‌گری رحمان اشرف‌گنجویی ادامه یافت.
پس از پایان سخنرانی و زیارت پیکر مطهر شهید گمنام، نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی نیز در مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه شهید باهنر کرمان، اقامه شد.
آلبوم تصاویر: