عمومی | دانشگاه سلمان فارسی کازرون

گزارشی از فعالیت های هفته سلامت در دانشگاه سلمان فارسی کازرون

به مناسبت هفته سلامت  معاونت دانشجویی (مرکز مشاوره، بهداشت و درمان) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره تربیت بدنی و کانون دانشجویی همیاران سلامت روان اقدام به برگزاری ویژه برنامه هایی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون کردند.

با توجه به شعار سال ۱۳۹۷ با عنوان" پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا" و به منظور ترویج الگوی تغذیه سالم در روز دوشنبه مورخ  ۰۳/۰۲/۱۳۹۷ مرکز مشاوره، بهداشت و درمان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی بعد  از مراسم پر فیض زیارت عاشورا اقدام به برگزاری صبحانه سالم برای اعضای هیات علمی و کارکنان نمود.

در همین روز این مرکز با همکاری کانون دانشجویی همیاران سلامت روان در راستای ارتقای سلامت جسم و غربالگری دانشگاهیان غرفه سلامت و تندرستی، افسردگی و ارزیابی سلامت دانشجویان ورودی ۹۶ در نمازخانه دانشگاه برپا  کرد .

خدمات غربالگری فشار خون، تست قندخون، اندازه گیری قد و وزن، محاسبه نمایه توده بدنی( BMI )با حضور کارشناسان سازمان هلال احمر شهرستان کازرون و همچنین  مشاوره تغذیه و خودازمایی barest و مکمل یاری ویتامین D با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، به صورت رایگان به دانشگاهیان ارائه گردید.

با برپایی غرفه مبارزه با افسردگی بازدید کنندگان صورتک های شاد و غمگین را بر چهره گذاشته و احساس خود را بر روی دیوار شادی می نوشتند، روبان فیروزه ای(نماد رهایی از افسردگی) بین بازدید کنندگان توزیع شد.

در روز سه شنبه مورخ ۰۴/۰۲/۱۳۹۷  این مرکز با همکاری اداره تربیت بدنی اقدام به برگزاری پیاده روی صبحگاهی نمود. کارکنان با حضور در پارک طالقانی مسیری را به پیاده روی پرداختند و بعد از صرف صبحانه به قید قرعه جوائزی به شرکت کنندگان اهدا شد.