عمومی | دانشگاه هرمزگان

راه اندازی کیلینیک حقوقی صنعت، انرژی و سرمایه گذاری در دانشگاه هرمزگان


دانشگاه هرمزگان در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن اقدام به راه‌اندازی کلینیک حقوقی صنعت و انرژی در استان هرمزگان کرده است۔ در این خصوص حمایت‌ها، مشاوره‌ها، معاضدت ها و وکالت‌های حقوقی از کارآفرینان سرمایه‌گذاران، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و شرکت‌های خصوصی جهت رونق کسب‌وکار و افزایش جذابیت بازار کار و در راستای رسالت اجتماعی این دانشگاه مورد تاکید قرارگرفته است۔
کلینیک حقوقی صنعت و انرژی دانشگاه هرمزگان، نهادی غیرانتفاعی است که به‌عنوان بخشی مستقل در ساختار آموزش‌های آزاد و تخصصی این دانشگاه و به مدت نامحدود فعالیت می‌کند۔ این کلینیک مرکزی هست که، در آن دانشجویان حقوق به‌منظور ارائه خدمات حقوقی به جامعه و صنعت در کنار کسب مهارت‌های عملی تحت نظر اساتید هیئت‌علمی، قضات و وکلا به فعالیت می‌پردازند، دانشگاه هرمزگان به سهم خویش برای رسیدن به جامعه‌ای عدالت محور و حق مدار این گام را در راستای رسالت اجتماعی و نقش‌آفرینی خود در استان برداشته است۔
کلینیک حقوقی صنعت و انرژی دانشگاه هرمزگان می‌تواند بسترهای لازم را برای بسیاری از استادان، قضات، وکلا و دانشجویان حقوق برای ارائه خدمات عام‌المنفعه و رایگان به اقشار مختلف مردم (خصوصاً کارآفرینان و سرمایه۔ گذاران) و قسمت‌های مختلف صنعت، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی فراهم آورد۔ کلینیک حقوقی صنعت و انرژی دانشگاه هرمزگان در بعد آموزش نیز، برنامه‌های گوناگونی مانند دوره‌های آموزشی، درس گروهی‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های علمی با همکاری نهادها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی را در راستای عدالت آموزشی در دستور کار دارد۔