عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

ایجاد یک مجموعه کاری با تعامل بالا به عنوان الگوی کار و فعالیت جهادی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر اکبری‌فرد سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به موفقیت‌های پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی در کنار ایجاد یک مجموعه کاری با تعامل بالا به عنوان الگوی کار و فعالیت جهادی گفت: امیدواریم بتوانیم با یک تفکر قوی، کار جهادی امور را پیش ببریم و در جهت ارتقاء و حفظ میراث بزرگان قدم برداریم.
دکتر قاسم محمدی نژاد رئیس پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه به ارائه دستاوردهای پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه تولیدات گیاهی و در راستای همکاری‌های ملی و بین‌المللی یکی از موفق‌ترین پژوهشکده‌های عرضه محور در کشور است.
وی افزود: قطب علمی به‌نژادی در گیاهان زراعی متحمل به شوری و خشکی به عنوان تنها قطب علمی کشور در جنوب شرق ایران در جوار این پژوهشکده قرار دارد. ماموریت کلیدی اصلاح بذر هیبرید سبزی، صیفی‌جات و گیاهان زراعی نیز از جمله ماموریت مهم پژوهشکده و عضو ستاد بذر سبزی و صیفی وزارت علوم است.
رئیس پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی خاطرنشان کرد: از افتخارات این پژوهشکده رتبه اول در بین پژوهشکده‌های کشور و رتبه دوم در حوزه تعاملات بین‌الملل با متخصصان ایرانی خارج از کشور است.
دکتر محمدی‌نژاد تصریح کرد: پژوهشکده در استان از جمله اتاق فکر استان، شبکه همکاری ملی و بین‌المللی، ارتباطات متعدد با وزارت جهاد کشاورزی، طرح‌های بین‌المللی متعدد، مجری طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری در معاونت ریاست جمهوری و مجری طرح اصلاح مولکولی گیاهان در کشور نقش بسزایی دارد.
وی دستیابی به گیاه جدید تریتی پایرم، دستیابی یه رقم زیره اصلاح شده متحمل به خشکی و با عملکرد بالا، تولید رقم جدید گلرنگ با کیفیت روغن بالا، تولید رقم جدید گلرنگ متحمل به خشکی، تولید کرم نانولیپوزومی حاصل از پوست نرم پسته، دستیابی به لاین‌های گندم نان متحمل به خشکی و معرفی رقم ارزن مرواریدی را از مهم‌ترین دستاوردهای پژوهش و فناوری پژوهشکده عنوان کرد.
در پایان این نشست به منظور ارج نهادن به مقام بازنشستگان، تقدیر از خدمات و فعالیت صادقانه همکار بازنشسته پژوهشکده دانشگاه، اعظم میرنجفی و زهرا مشایخی به‌عمل آمد.