عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

خانه بهداشت روستای گرگور بااعتبار ۳ میلیارد ریال در شهرستان تنگستان افتتاح شد

دکتر سعید کشمیری در حاشیه ایین افتتاح خانه بهداشت روستای گرگور گفت: خانه بهداشت روستای گرگور به مساحت ۱۰۰ مترمربع و بااعتبار ۳ میلیارد ریال از محل اجرای تفاهم‌نامه استانداری بوشهر با وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی احداث و تجهیز شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در گذشته متوسط عمر ساختمان‌های حوزه بهداشت ۲۵ سال بوده که خوشبختانه با نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت متوسط عمر بنای ساختمان‌ها به ۱۰ سال کاهش‌یافته است.
دکتر سعید کشمیری افزود: خانه بهداشت به‌عنوان اولین واحد ارایه خدمات بهداشتی به‌عنوان مهم‌ترین قسمت سیستم بهداشت و درمان است و خوشحالیم که با تلاش‌های همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و پیگیری و تلاش‌های فرماندار و بخشدار محترم شهرستان، امروز پروژه ساخت و تجهیز خانه بهداشت روستای گرگور افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در همه خانه‌های بهداشت استان بوشهر خدمات بهداشتی متنوعی برای مادران باردار و نوزادان از زمان تولد تا سطوح سنی میان‌سالی و سالمندی ارائه می‌شود که این نشان از تحقق هدف بزرگ عدالت در سلامت بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: از اقدامات بزرگی که در سیستم بهداشت و درمان کشور انجام شد اجرای طرح سامانه سیب و پرونده الکترونیک سلامت است که با در اختیار قرار دادن سوابق پزشکی و سلامت افراد گام مهمی در راه تحقق هدف عدالت در سلامت بوده است.
دکتر سعید کشمیری گفت: بزرگترین و مهم‌ترین نعمت الهی سلامتی است که این مهم ابتدا با اقدامات و مراقبت‌های خود افراد و سپس سیاست‌های حاکم بر سایر بخش‌ها محقق می‌گردد.
گفتنی است خانه بهداشت روستای گرگور با حضور رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار و بخشدار بخش مرکزی شهرستان تنگستان افتتاح شد.
انتهای پیام/ م.ا ۳۰۱۰