عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آغاز طرح لبخند احسان توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم دشتستان

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: قرارگاه جهادی افسران ولایت با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام، طرح لبخند احسان را با مستقر کردن کلینیک سیار دندانپزشکی دی یکی از مناطق کم برخوردار شهر برازجان آغاز کرده است و تا سال آینده دیگر مناطق کم برخوردار شهرستان نیز از خدمات این طرح بهره‌مند خواهند شد..
خویشدوست تصریح کرد: افراد نیازمند این خدمات، در مناطق هدف ستاد اجرایی فرمان امام توسط سرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت و بهورزان خانه‌های بهداشت شناسایی و پس از معاینه اولیه به دندان‌پزشک مستقر، ارجاع داده می‌شوند.
وی بیان کرد: این طرح از هفت منطقه کم برخوردار شهر برازجان که نیازمند و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند شروع‌شده است و با مستقر شدن کلینیک سیار دندانپزشکی در مساجد و مدارس این مناطق، خدمات دهان و دندان به این افراد به‌صورت رایگان ارائه می می‌شود.
خویشدوست تصریح کرد: اقدامات درمانی در این مرحله شامل پر کردن دندان و کشیدن دندان، جرم‌گیری، فیشورسیلنت (پر کردن سطح دندان ۶) است و در مراحل بعدی خدماتی مانند درمان ریشه (عصب‌کشی)، ایمپلنت (کاشت دندان) توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ارائه خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: در طرح لبخند احسان، کلینیک سیار دندانپزشکی و نیروی انسانی (دندان‌پزشک و دستیار دندان‌پزشک) توسط شبکه بهداشت و درمان مواد اولیه و تجهیزات تکمیلی توسط ستاد اجرایی فرمان امام تامین‌شده است.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰