تکمیل پرونده ویژه دانشجویان ورودی بهمن ۱۴۰۰ (فقط به صورت پستی)
قابل توجه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ورودی بهمن ۱۴۰۰
به اطلاع کلیه دانشجویان محترمی که ثبت نام اینترنتی خود را با موفقیت به پایان رساندهاند میرساند، طبق توافق صورت گرفته بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، جهت احراز هویت، تکمیل نهایی مراحل ثبت نام و تشکیل پرونده فیزیکی باید حتماً از طریق مراجعه به اداره پست و تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ و با رعایت مفاد این اطلاعیه اقدام به تکمیل پرونده خود نمایید.
لازم به ذکر است با توجه به شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، به هیچ عنوان به دانشگاه مراجعه حضوری نداشته باشید .
تشکیل پرونده به صورت پستی (غیرحضوری)
دانشجویان محترم باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ با مراجعه به اداره پست، نسبت به احراز هویت و ارسال کلیه مدارک ذیل با رعایت دقیق موارد ذکر شده اقدام نمایند.
مجددا تاکید میگردد جهت تشکیل پرونده فیزیکی ، از مراجعه حضوری به دانشگاه خودداری نمائید .
آدرس پستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی: تهران – صندوق پستی : ۴۹۹-۱۴۳۳۵
حتماً روی پاکت ارسالی خود عبارت “ مدارک ثبت نام ” و شماره موبایل را قید نمائید.
مدارک لازم :
۱- کپی تمام صفحات شناسنامه
۲- کپی پشت و روی کارت ملی
۳- کپی پشت و روی کارت پایان خدمت یا هر مدرک معتبر نظام وظیفه (صرفا برای آقایان)
۴- شش قطعه عکس (۴*۳) جدید با زمینه سفید
۵- اصل مدرک تحصیلی مقطع پایه به همراه سه نسخه کپی آن (اصل دانشنامه یا اصل گواهینامه موقت دارای اعتبار)
۶- فرمهای ثبت نام
جهت دانلود فرمهای مقطع کارشناسی (فایل PDF) کلیک کنید.
جهت دانلود فرمهای مقطع کارشناسی ارشد (فایل PDF) کلیک کنید.
تذکر ۱: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، باید اصل مدرک لیسانس و دانشجویان مقطع کارشناسی، اصل مدرک پیش دانشگاهی ، یا اصل مدرک دیپلم نظام قدیم (۱۲ ساله) ، یا اصل مدرک کاردانی و یا اصل مدرک دیپلم نظام جدید (۳-۳-۶) ارسال نمایند.
تذکر ۲: ارسال کپی برابر اصل به جای اصل مدرک تحصیلی ، قابل قبول نمیباشد .
تذکر ۳: دانشجویانی که اصل مدرک دیپلم نظام قدیم یا اصل مدرک پیش دانشگاهی خود را گُم کردهاند، باید در اسرع وقت ضمن مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه، نسبت به درخواست صدور مدرک المثنی اقدام نمایند. بدیهی است مدارکی چون تاییدیه تحصیلی و… جایگزین اصل مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نبوده و درصورت عدم تحویل اصل مدرک پایه، امکان انتخاب واحد نیمسال دوم را نخواهند داشت .
تذکر ۴: کلیه دانشجویانی که در زمان ثبت نام قادر به ارائه اصل مدرک تحصیلی خود نیستند ، باید گواهی انشایی فراغت از تحصیل که خطاب به واحد الکترونیکی بوده و در آن معدل کل و تاریخ فارغالتحصیلی درج شده باشد، به همراه دیگر مدارک فوق به دانشگاه ارسال نمایند.
ضمناً یادآوری میگردد برای ارائه اصل مدرک تحصیلی تنها تا پایان نیمسال اول فرصت داده خواهد شد. بدیهی است درصورت عدم تحویل به موقع مدرک پایه، از شرکت در امتحانات پایان ترم بر اساس آییننامهه ای آموزشی جلوگیری خواهد شد .
تذکر ۵: دانشجویانی که به دلیل داشتن تعهد خدمت ، قادر به ارائه اصل مدرک تحصیلی مقطع پایه خود نیستند، باید گواهی انشایی به همراه کپی برابر اصل شده مدرک تحصیلی پایه توسط سازمان محل خدمت خود را ارسال نمایند.
در ضمن، امکان رهگیری مدارک ارسالی از طریق پست برای دانشگاه، در سایت واحد ایجاد شده است. دانشجویان میتوانند پس از گذشت ۴ روز از ارسال مدارک خود ، به سایت دبیرخانه دانشگاه مراجعه کرده و ضمن وارد کردن شماره تماس، وضعیت مرسوله پستی خود را ملاحظه نمایند. توجه داشته باشید رهگیری مرسوله شما فقط از طریق «کد مرسوله پستی» امکان پذیر میباشد. بنابراین حتما کد مرسوله پستی خود را تا حصول اطمینان از تحویل مدارک نگهداری نمایید.
جهت ورود به صفحه دبیرخانه دانشگاه کلیک نمایید.
پس از ورود به لینک مربوطه به صفحه دبیرخانه دانشگاه، شماره همراه خود را وارد نمایید (مطابق تصویر زیر)
سپس کد وارد شده بر روی تلفن همراه را در کادر ذیل وارد نمایید.
در کادر ذیل، موارد ارسالی خود را مشاهده خواهید کرد.
توجه داشته باشید پس از دریافت مدارک، بلافاصله برای دانشجویان پیامک ارسال میگردد.