عمومی | دانشگاه شیراز

مراسم یادبود زنده‌یاد دکتر محمد اقتصاد، استاد مکانیک دانشگاه شیراز

همزمان با سومین روز درگذشت زنده یاد دکتر محمد اقتصاد، استاد مکانیک دانشگاه شیراز؛ مراسم یادبود ایشان، به همت معاونت دانشجویی-فرهنگی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز برگزار شد.
این مراسم که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز، به پاس بیش از دودهه فعالیت علمی-آموزشی و آثار و اختراعات متعدد، مرحوم دکتر محمد اقتصاد، ترتیب یافت؛ در تالار رازی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز و همزمان به صورت برخط برگزار شد.
دکتر گشتاسبی، رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز در آغاز این مراسم، ضمن ابراز غم و اندوه عمیق همکاران و دانشجویان مرحوم دکتر اقتصاد و بیان خاطراتی از ایشان، عنوان کرد: صحبت کردن از استادی بزرگ با اخلاق و پاک در برابر اساتید بزرگ و دانشجویانی که از درخت دانش او بهره چیدند، کار بسیار سختی است.
وی از علاقه ی وافر دانشجویان به ایشان به دلیل حفظ حداکثری کرامت انسانی دانشجویان در کنار دانش فراوان این استاد فقید یاد کرد و افزود: وقتی شخصیت دکتر اقتصاد را بررسی می کنیم، درمی یابیم که آن استاد بزرگوار، درعین دارابودن سطح بسیار بالایی از دانش، هیچ گاه دانش خود را به رخ نکشید و تواضع بسیار زیادی داشت.
دکتر گشتاسبی تاکید کرد: یکی دیگر از نکات برجسته شادروان دکتر اقتصاد، استفاده از حداکثر وقت ممکن، برای خدمت به دانشگاه و دانشجویان بود که به سبب خدمت گزاری حداکثری به دانشجویان با تمام وقت ممکن، هیچ گاه زمان خود را صرف پروژه های تجاری خصوصی و یا شغلی دیگر نکرد.
دکتر خیاطیان، دکتر محزون، دکتر یعقوبی، دکتر ربیعی، دکتر حق پناه و دکتر الستی، ازاعضای هیات علمی دانشگاه شیراز نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به بیان خاطراتی از زنده یاد دکتر اقتصاد پرداخته و از کارنامه ی علمی، سلوک اجتماعی، سجایای اخلاقی و یادگارهای نیکوی آن استاد تازه درگذشته سخن گفتند.
خانم کتیبه، به نمایندگی از دانشجویان دانشکده ی مکانیک نیز در این مراسم، ضمن ابراز همدردی با خانواده ایشان، به بیان برخی از ویژگی های اخلاقی آن استاد فقید پرداخته و یاد و خاطره ی این چهره برجسته علمی را گرامی داشتند.
همچنین در این مراسم پیام تسلیت نهادهای مختلف ازجمله، پیام تسلیت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روابط عمومی دانشگاه، انجمن مهندسان مکانیک ایران و بسیج اساتید خوانده شد. همچنین در پایان مراسم، پیام خانواده شادروان دکتر اقصاد، مبنی بر سپاسگزاری از ابراز همدردی دانشگاهیان و جامعه ی علمی قرائت شد.