عمومی | دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری

اغاز دومین کنگره بین المللی و بیست و پنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران در ساری

اغاز دومین کنگره بین المللی و بیست و پنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران در ساری
به گزارش روابط عمومی، دومین کنگره بین المللی و بیست و پنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران با حضور مسئولان کشوری، استانی، دانشگاهیان و پژوهشگران برتر خارجی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اغاز به کار کرد.

دکتر رضا اسماعیل زاده کناری دبیر برگزاری دومین کنگره بین المللی و بیست و پنجمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی در مورد برگزاری این همایش اظهار داشت: این کنگره به صورت سالانه برگزار می شود و معتبرترین کنگره صنایع غذایی در ایران است .

وی با بیان اینکه انجمن علوم صنایع غذایی مازندران و دانشگاه علوم کشاورزی ساری میزبان این کنگره هستند، تصریح کرد: پژوهشگرانی از کشورهایی از لهستان، اسپانیا و اوکراین در این کنگره حاضر می باشند و جز سخنرانان کلیدی هستند .

رئیس کارگروه تخصصی صنایع غذایی و صنایع تبدیلی اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ مقاله پژوهشی به این کنگره ارسال شد، گفت: بیش از ۱۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که امروز و فردا پنجشنبه ارائه می شود .

دکتر اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره ارائه اخرین یافته های تحقیقاتی، ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، حل مشکلات صنعت توسط دانشگاهیان، استفاده از نظریات ارزشمند صنعت در دانشگاه برای اینده در کنار ارتباط و مباحثه یافته های علمی ایران با سایر کشورهای دنیا است .

همچنین خانم دکتر امیری رفتنی دبیر علمی دومین کنگره بین المللی صنایع غذایی در افتتاحیه همایش ضمن خیر مقدم به اساتید، محققان و دانشجویان، هدف اصلی کنگره را بر مبنای تجربیات اساتید، صنعتگران و محققان و ارائه نتایج در زمینه توسعه صنایع غذایی عنوان نمود.

دکتر امیری اظهار داشت: در این کنگره سعی شده که از اعضای هیات علمی و و دستاوردهای دانشگاه های سراسر کشور همچنین پژوهشگاه های مرتبط با صنعت غذا و صنایع غذایی بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۷۰۰ مقاله از این دانشگاه ها دریافت شده که تعداد ۱۷۰ مقاله ریجکت شده است اظهار داشت: برگزاری چنین کنگره هایی بتواند موجب تقویت علمی نهادها و موسسات علمی شود و تاثیر مثبتی در فعالیت های تجاری داشته باشند.



۱۳۹۷/۲/۵ ۱۱:۵۷