عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان را نیروی پیشران تاریخ می داند

عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانان را نیروی پیشران تاریخ می داند، گفت: این نشانگر کنار زدن دیگر اقشار جامعه نیست، بلکه جوانان دارای ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانایی های خاص هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر مهدی جمشیدی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ۳ اسفند در ششمین وبینار از سلسله نشست های ماهانه آزاد اندیشی پیرامون موضوعات روز با عنوان «هدف رهبر معظم انقلاب از بیانیه گام دوم (واسازی انگیزه ها و اقتضاها)» با اشاره به نکات مهم و اهداف کلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در کنار تحلیل و مطالعه دقیق این بیانیه، اشرافیت و آگاهی بر فرامین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار بصیرت افزا است.
وی با طرح سئوالاتی مبنی بر اینکه چرا رهبر انقلاب این سخنان را در قالب بیانیه مطرح کرد؟، چرا در قالب های دیگری همچون سیاست های کلی نظام ارائه نشد؟، چرا در این زمان مطرح شد؟، چرا با این محتوا مطرح شد؟ و چرا خطاب به جوانان مطرح شد؟، عنوان کرد: یکی از اهداف رهبر انقلاب از مطرح کردن این موارد در قالب بیانیه نشانگر این است که گفتمان سازی این موضوعات در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
جمشیدی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان را نیروی پیشران تاریخ می داند و این نشانگر کنار زدن دیگر اقشار جامعه نیست، بلکه جوانان دارای ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانایی های خاص هستند که می توانند کارها را پیش ببرند و این موضوع از دلایلی است که بیانیه گام دوم خطاب به جوانان مطرح شد و مقام معظم رهبری به دنبال حاکمیت یافتن این جوانان در آینده هستند.
عضو هیات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب درست در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تمام چهل سال قبل را  تنها یک گام از انقلاب قلمداد کرد و برای گام بعدی انقلاب از برنامه بلند مدتی پرده برداشت.
دکتر اسماعیل گلی دبیر دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این وبینار با اشاره به بیانیه های مهم رهبران انقلاب اسلامی همچون بیانیه منشور روحانیت امام خمینی (ره)، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مضامین بالایی دارد و راهبردی و راهگشا است و اگر مسائل بر مبنای این بیانیه به پیش رود گره گشایی های بسیاری را شاهد خواهیم بود.
گفتنی است این وبینار به همت کانون بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و با پرسش و پاسخ خاتمه یافت.