عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به مناسبت روز مهندس

به گزارش مدیریت روابط عمومی دانشگاه متن پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بدین شرح است:

بسمه تعالی
پنجم اسفند ماه، زادروز خواجه نصیرالدین طوسی که در علوم مهندسی، اخلاق و ریاضیات عصر خویش، سرآمد و منشاء تحولات گسترده ای در عرصه های مهندسی دوران خود و اعصار بعد از آن بوده، به نام روز «مهندس» نام گذاری شده است.
بدون شک نام گذاری روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسی کهن ایران اسلامی، به نام روز مهندس، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این عرصه می باشد.
گستره قابل توجهی از رشته ها و مهارت های مهندسی، در نیل به اهداف نظام سلامت در حوزه های گوناگون آن، ضروری و مهم هستند، مهندسان حوزه های فنی و عمرانی در راه اندازی و پشتیبانی فضاهای فیزیکی و مهندسان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راه اندازی و پشتیبانی زیرساخت های ارتباطی تلاش می کنند. مهندسان بهداشت حرفه ای و مهندسان بهداشت محیط در عرصه پیشگیری از اختلالات و بیماری ها و ارتقای سلامت، ایفای نقش کرده و مهندسان تجهیزات پزشکی در حوزه تامین درمان ارایه خدمت می نمایند. مهندسان حوزه علوم و فناوری های نوین نیز، دریچه هایی نوآورانه، فناورانه و پر امید را در عرصه سلامت گشوده اند و البته رشته های مهندسی و خدمات ارزشمند آنها از آنچه بیان شد فراتر است.
اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد شاغل در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این قشر پُرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دکتر حسین شیبانی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود