عمومی | انجمن سلامت الکترونیک ایران

معرفی ماهنامه بررسی های بازرگانی

این نشریه بر اساس مصوبه شماره ۱۱/۲۵۶۸۵ «کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ دارای رتبه علمی است و با همکاری انجمن بازرگانی ایران منتشر می‌شود.

مهمترین هدف این نشریه تجزیه‌ و تحلیل چالش‌های پیش‌روی بخش‌های بازرگانی و صنعت و معدن کشور و تلاش برای ارائه راه‌حل‌هایی جهت پاسخ به آن‌ها است. از این رو، بر کاربردی و مساله محور بودن مقالات تاکید می‌شود .

محورهای تخصصی مجله :

سیاست ها و استراتژی های تجاری و صنعتی، زنجیره جهانی ارزش،‌ مزیت رقابتی، توسعه صنعتی و فناوری،‌ تنظیم بازار، قیمت‌گذاری، یارانه و تورم، توسعه صادرات غیرنفتی، بازرایابی و بازارهای هدف کالاهای صادراتی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخش های بازرگانی، صنعت و معدن ،حقوق تجارت، حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، تجارت و اقتصاد اسلامی، سیاست های رقابتی و ضد انحصار، فرهنگ مصرف و الگوی مصرف، زنجیره تامین و لجستیک، روش‌های نوین تحاری، فناوری‌های نوین در بازرگانی و اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مناطق آزاد، بازار مشترک اسلامی، منطقه‌گرایی و چندجانبه‌گرایی در اقتصاد و بازرگانی، فرهنگ تجاری،‌ تجارت بین‌الملل، جهانی شدن اقتصاد، آثار سیاست های پولی- مالی و ارزی بر بخش بازرگانی، صنعت و معدن،‌ قاچاق، آینده پژوهی و بهره‌وری، روش های نوین تجاری، فناوری های نوین.

صاحب امتیاز

موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی

مدیر مسئول

احمد تشکینی

سردبیر

علی‌نقی مشایخی

جانشین سردبیر

علی دینی

نویسندگان محترم لطفا پیش از ارسال مقالات به راهنمای نویسندگان مراجعه نمایید

ناشر: موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی

رتبه مجله: (‌ب)‌

نوبت‌های چاپ: دوماهنامه ( ۶ شماره در سال)

وضعیت چاپ: چاپی والکترونیکی

نوع داوری: دو سو ناشناس

زبان نشریه: فارسی ( چکیده: انگلیسی)

نوع دسترسی: آزاد ( دانلود رایگان تمام متن)

نمایه شده: بله

هزینه چاپ: ندارد

در این مجله از سیستم مشابهت یاب سمیم نور استفاده می شود.

این دوماهنامه با احترام به قوانین اخلاق حرفه‌ای در نشریات و الزام و التزام به رعایت آن‌ها، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار ( Committee on Publication Ethics ) است و با سارقان علمی مطابق با مفاد قانون " پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی " برخورد می‌شود.