عمومی | دانشگاه صنعتی اراک

حضور دانشگاهیان درآیین تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و شهدا

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچون هر سال مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی و با حضور جمعی از دانشگاهیان استان همچون هر سال در گلزار شهدای اراک برگزار شد. در این آیین که با توجه به محدودیت های کرونایی در فضای باز برگزار شد .

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، در آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا که در گلزار شهدای اراک اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و دشمنی‌ها به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

وی به بخشی از آیه ۱۱ سوره مبارکه«رعد»: «اِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ یُغَیِّرُوا مَا بِاَنْفُسِهِمْ ۗ» استناد کرد و ادامه داد: شاید در مقاطعی شاهد فراز و نشیب‌هایی بوده‌ایم که این امر قانون طبیعت است. گاه تصمیم‌های اشتباه و عدم توجه به فرمایشات ولی، راهبر و حجت خدا عواقبی را برای ما خواهد داشت، اما وقتی مسیر، مسیر درستی باشد قطعاً نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.

ایمانی‌مقدم تصریح کرد: عده‌ای که ادعای بانی انقلاب را داشتند از مسیر حرکت انقلاب منحرف شدند و باید آنان را از شاخه این درخت تنومند جدا کرد. چراکه انقلاب اسلامی ایران وابسته به فرد یا گروه خاصی نیست، ریشه انقلاب قرآن، ائمه‌اطهار(ع) و خون پاک شهیدان است و وجود افرادی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب باعث می‌شود که انقلاب و نظام روز به روز بیشتر رشد کند و متعالی‌تر شود.

وی با بیان اینکه خبیث‌ترین انسان‌ها دشمن انقلاب هستند، اضافه کرد: امریکا و هم‌دستانش علیه مسلمانان به ویژه ایران هرگونه جنایت توانسته است انجام داده است و امروز به عنوان بزرگترین دشمن جهان اسلام محسوب می‌شوند. دشمنان با هزار دسیسه و توطئه در طول ۴۰ سال قصد خدشه وارد کردن به پیکره نظام را داشتند آنان سعی می‌کنند پیشرفت‌های انقلاب را مخفی کرده یا وارونه جلوه داده و مشکلات را چندین برابر نشان دهند، اما به واسطه وجود رهبری دانا و مردمی حامی انقلاب دسیسه‌ها با ناکامی مواجه شده است.

ایمانی‌مقدم ضرورت توجه به مدیریت رسانه‌ای در کشور و استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: القای فساد به صورت فراگیر و القای فاسد بودن مدیران دلسوز صحت ندارد، طبق آمار رسمی بانک جهانی درصد فساد در جمهوری اسلامی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و امریکا است. البته همان یک درصد هم برای کشور اهل‌بیت(ع) زیاد است، آنان در ذهن نسل جوان القای فساد فراگیر و بحران‌سازی دارند و از اندک مسئله‌ای سعی دارند موج‌سواری تبلیغاتی داشته باشند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توطئه‌افکنی دشمنان و فتنه‌توزی دشمنان اصل نظام و ولایت‌فقیه، و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) و ذهنیت مهدوی انقلاب بیشتر شناخته شده و جایگاه خود را مستحکم‌تر می‌کند. دشمنی افراد قسم‌خورده تمامی ندارد و هزاران هزار توطئه از جریان دولت موقت و بنی‌صدر به عنوان اولین رئیس جمهور گرفته تا توطئه‌های گوناگون را شاهد هستیم و ملت در برابر این فتنه و فشارها خم نشد و نشکست.

وی بیان کرد: امسال چهل و سومین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و مفاد بیانیه گام دوم در چهل سال دوم به این معنا است که باید تاکتیک خود را عوض کرده و برای رسیدن به قله روحیه جهادی داشته و در این مسیر دشمن‌شناسی قوی باشیم و با وحدت، رفاقت و دوری از تجمل به روحیه انقلابی اوایل پیروزی انقلاب بازگردیم. با بازگشت روحیه جهادی رقابت سر خدمت خواهد بود. مسئولان مردمی باشند و درد مردم را درد خود دانسته و برای قشر ضعیف جامعه دلسوزی کنند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم حاضران با اهدای گل به ساحت مقدس شهدا یاد آنان را گرامی داشته و میثاقی دوباره بستند.