عمومی | دانشگاه تهران

اجرای مشترک دروس الهیات توسط اساتید دانشگاه‌های تهران و قفقاز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود واعظی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در دیدار با دکتر حسنو کاپو رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه و پروفسور عبدالمجید اوکجو رئیس دانشکده الهیات این دانشگاه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و ترکیه، این اشتراکات را زمینه‌ساز توسعه روابط دو کشور دانست و گفت: گسترش روابط بین دانشکده‌های الهیات دانشگاه‌های تهران و قفقاز ترکیه می‌تواند آغاز خوبی برای توسعه روابط علمی بین دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک ایران و ترکیه بویژه در حوزه علوم انسانی باشد.
رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ضمن معرفی ظرفیت‌ها، گروه‌های آموزشی و نشریات علمی پژوهشی این دانشکده، برای سامان دادن پژوهش‌های مشترک و تحقیقات بین‌المللی بین دانشکده‌های الهیات دانشگاه‌های تهران و قفقاز ترکیه اعلام آمادگی کرد.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قفقاز نیز در این دیدار خواستار ایجاد زمینه برای استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران جهت ارائه برخی دروس رشته الهیات شد. دکتر واعظی در پاسخ به این درخواست عنوان کرد: در دوران کرونا که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، امکان برگزاری کلاس مجازی توسط اساتید دانشکده الهیات دانشگاه تهران در دروس و سرفصل‌هایی که دانشگاه قفقاز ترکیه در آنها به استاد نیاز دارد، وجود دارد.
در این دیدار، ضمن بیان ضرورت همکاری‌های مشترک در جهت ارتقای سطح علمی و ارتباطاتی اساتید و دانشجویان، به بررسی زمینه‌های موجود همکاری در خصوص برنامه‌ریزی برای اجرای دروس مشترک، تبادل استاد و دانشجو به‌ویژه به صورت هیات علمی وابسته و زمینه‌های پژوهشی مشترک بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد موارد مورد توافق طرفین در قالب یادداشت تفاهم به امضای طرفین رسانده شود.
چاپ نشریات علمی مشترک و استفاده از منابع علمی طرفین، اعزام دانشجویان دو دانشگاه برای گذراندن دوره‌های آموزشی و ایجاد تعامل پایدار علمی از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار دکتر حسنو کاپو رئیس دانشگاه قفقاز ترکیه، دکتر انگین کلیچ، جانشین رئیس دانشگاه، دکتر مته جهان رئیس دانشکده دامپزشکی، دکتر آلپ اصلان یوجه رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سازمانی، پروفسور دکتر عبدالمجید اوکجو رئیس دانشکده الهیات، سید علی‌اکبر ایشیک رئیس انجمن اهل بیت شهر کارس و دکتر اوتوکن سنگر مدیر مرکز پژوهش‌های الهیات که زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه قفقاز فعالیت می‌کند، با دکتر محمود واعظی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.