عمومی | دانشگاه نیشابور

رشد ۷۴ درصدی تولید مقالات دانشگاه نیشابور نسبت به سال گذشته

دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور:

رشد ۷۴ درصدی تولید مقالات دانشگاه نیشابور نسبت به سال گذشته

دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور از رشد ۷۴ درصدی چاپ مقالات این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه نیشابور؛ دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور گفت: دانشگاهها نقش پیشرو در عرصه جهانی و در زمینه های سیاسی، اجتماعی، علمی پژوهشی، فرهنگی و صنعتی را به عهده دارند. بدون شک کمتر کسی می تواند نقش مراکز علمی در ایران و تاثیرات آن را در قبل و بعد انقلاب نادیده بگیرد.

وی افزود: امروزه دانشگاهها در حوزه کارآفرینی و ایجاد کسب و کار و همچنین در تحولات و نقش آفرینی منطقه ای ، ملی و حتی بین المللی نقش بی دلیلی از خود بجای گذاشته اند .

رئیس دانشگاه نیشابور اظهار کرد: همانطورکه مقام معظم رهبری تاکید کرده اند؛ دانشگاه‌ها باید پژوهش محور باشند و به سمت پژوهش و تحقیقات علمی حرکت کنند. ما در دانشگاه نیشابوراین مهم را یک اصل قرار داده ایم.

دکتر صادقی سمرجانی با اشاره به تعداد مقالات تولید شده در دانشگاه نیشابور تصریح کرد: با توجه به گزارش مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه، در سال جاری تعداد ۱۶۵ مقاله در دانشگاه نیشابور تولید شد که این رقم رشد ۷۴ درصدی انتشارمقالات این دانشگاه را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: خوشبختانه مقالات منتشره طی یک سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است. برخی ازاین مقالات در نشریات معتبر داخلی و خارجی از جمله نشریه بین المللی Nature (نیچر)چاپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری رویکرد بیشتر این مقالات حل مسائل ، مشکلات و نیازمندی های منطقه ای ، ملی و بین المللی است که بعضی از آنها در قالب تفاهم نامه و قراردادهایی ازطریق حوزه ارتباط با صنعت دانشگاه نیشابورعملیاتی شده اند.

دکتر صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور گفت: شرایط کنونی ایران اسلامی توجه جدی و تلاش مضاعف ما دانشگاهیان را برای اعتلای جایگاه علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی شهر و کشور می طلبد .