عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

مراسم تکریم رئیس سابق دانشکده مهندسی صنایع و استقبال از رئیس جدید آن برگزار شد

مراسم تکریم رئیس سابق دانشکده مهندسی صنایع و استقبال از رئیس جدید آن برگزار شد

با حضور هیات رییسه دانشگاه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده مهندسی صنایع، مراسم تقدیر و تکریم از دکتر محمد فتحیان (رئیس سابق) و استقبال از دکتر هادی صاحبی (رئیس جدید دانشکده مهندسی صنایع)، در روز شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد .
در این جلسه، پس از قرائت کلام الله مجید و در ابتدای جلسه، مهندس حجازی (رئیس روابط عمومی)، با خوشامدگویی به حضار، دستور جلسه را تبیین کرد.


در ادامه دکتر فتحیان، ضمن ارایه آماری از تعداد دانشجویان و رشته/گرایش‌های موجود دانشکده، گزارشی را از فعالیت‌های دانشکده مهندسی صنایع در طول دو سال و چهار ماه مسئولیت خود در سمت ریاست این دانشکده ارایه کرد. تشکیل شورای مشورتی دانشکده مهندسی صنایع متشکل از اعضای شوراهای آموزشی و پژوهشی و پنج پیشکسوت دانشکده؛ تشکیل خانه صنعتی برای تقویت ارتباط دانشکده با صنعت؛ ایجاد مرکز نوآوری و فناوری؛ حمایت از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان؛ ایجاد کلینیک مهندسی لجستیک؛ ایجاد رشته-گرایش دریانوردی، بندر و کشتیرانی در مقطع کارشناسی‌ارشد جذب یک عضو هیات علمی و فعال کردن سه رشته در فضای بین‌الملل با دانشگاه ENSAM فرانسه، از مهمترین موارد گزارش عملکرد دکتر فتحیان در این جلسه بود.
وی در خاتمه با اشاره به تقویت فضای همدلی در دانشکده مهندسی صنایع، از همه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده برای کمک و همکاری با وی تشکر و برای دکتر صاحبی آرزوی موفقیت کرد.


سخنران بعدی مراسم دکتر صاحبی بود که با تشکر از ریاست دانشگاه برای اعتماد به وی، از همه تلاش‌ها و خدمات ارزنده دکتر فتحیان و نیز همراهی و مشاوره‌های وی تشکر کرد و سپس به تبیین برنامه‌های خود پرداخت.
رئیس دانشکده مهندسی صنایع، با تاکید بر اینکه تک‌تک اساتید این دانشکده، مایه مباهات هستند، یاد اساتید فقید این دانشکده: مهندس بهرام‌زادگان (پدر جوش ایران) و مهندس صادقی (پدر ماشین‌افزار ایران) را گرامی داشت. وی اولین برنامه جدی خود را جذب اعضای هیات علمی جدید با توجه به گرایش‌های جدید دانشکده معرفی و بر افزودن توانمندی‌های دهگانه مهندسی صنایع به عنوان بسته مهارتی به دانشجویان و نیز بر تداوم و پیگیری تحقق برنامه‌های دکتر فتحیان تاکید کرد.


در ادامه این نشست تعدادی از اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای اداره بهتر دانشکده مهندسی صنایع پرداختند.
آخرین سخنران این مراسم، دکتر انبیاء (ریاست دانشگاه) بود. وی گفت: مهندسی صنایع، رشته‌ای کاربردی و مساله‌محور است که راه حل مبتنی بر تفکر سیستمی ارایه می‌دهد و این دانشکده می‌تواند برای خیلی از مشکلات کشور نسخه دهد. وی افزود: در دانشکده مهندسی صنایع، دانشجو به گونه‌ای تربیت می‌شود که هم در بخش خصوصی و هم دولتی بتواند بنا بر تمایل خود فعالیت کند و کسی که بخواهد در این رشته استاد شود، باید خیلی از علوم را بداند که این ویژگی را کمتر رشته‌ای دارد.


رئیس دانشگاه با قدردانی از دکتر فتحیان، وی را شخصیتی عالم، فاضل و دلسوز توصیف و از مدیریت خوب وی در دانشکده مهندسی صنایع تقدیر و برای دکتر صاحبی به عنوان فردی عالم، پرانگیزه و دارای روحیه جهادی،  توفیق بیش از پیش در ارتقای دانشکده آرزو کرد.
پایان‌بخش برنامه، اهداء حکم انتصاب دکتر صاحبی به سمت رئیس دانشکده مهندسی صنایع و نیز لوح تقدیر از خدمات دکتر فتحیان توسط ریاست دانشگاه بود. پس از آن حاضرین در جلسه عکس یادگاری انداختند .



آلبوم تصاویر