عمومی | مجتمع آموزش عالی گناباد

چندین طرح عمرانی و زیرساختی در دانشگاه گناباد به بهره‌برداری رسید

دکتر علی خطیبی در ادامه سفر دو روزه خود به استان خراسان رضوی، عصر روز (چهارشنبه ۱۳ بهمن) با حضور در دانشگاه گناباد، چندین طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، در ابتدای ورود به این شهرستان به زیارت مزار دو شهید گمنام تازه تدفین شده در پردیس دانشگاه گناباد رفت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، لوح یادبود این یادمان را رونمایی کرد.
وی سپس دانشکده علوم پردیس دانشگاه گناباد را که به مساحت ۸۷۰۰ متر مربع شامل سه هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای آموزشی ۳۰ کلاس درس، ۱۰ آزمایشگاه، ۳ سایت رایانه و کتابخانه، و با هزینه ۳۸۰ هزار میلیون ریال تکمیل شده است، افتتاح کرد.
معاون وزیر علوم از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویی و پژوهشی دانشگاه گناباد بازدید کرد و سپس در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان شهرستان برگزار شده بود، حضور یافت.

دکتر خطیبی در این نشست ضمن گرامیداشت و تبریک ایام الله دهه فجر و اهمیت پاسداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدا گفت: آنچه امروز در این سفر دیدم موج نشاط خلاقیت و نوآوری بود که به آن نیروی جوانی می گوییم.

وی ادامه داد: نسخه شفابخش دردهای امروزی تکیه به نیروهای جوان، متعهد با اخلاق و انقلابی است که امروز در این دانشگاه شاهد آن بودیم. نیروی جوانی اگر در کنار فکر سالم و متدین و با مسائل اعتقادی و انقلابی باشد، می تواند کارگشای مسائل حل نشده این روزگار باشد.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه گناباد گفت: ما در تولید علم رتبه اول منطقه و در دنیا رتبه شانزدهم را دارا هستیم اما در مصرف علم جایگاه دوری داریم که دانشگاه باید تلاش کند تا ضریب نفوذ مصرف علم در جامعه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم در شهری که چندین دانشگاه دارد، بیکاری وجود داشته باشد، دانشگاه باید با جامعه ارتباط مستمر بگیرد و مسایل و چالش‌های موجود را با پژوهش و تحقیق پیگیری کند و راه حل ارایه نماید.

معاون وزیر علوم همچنین گفت: این مجموعه دانشگاهی با کسب ۱۲۰ امتیاز و تنوع رشته، تعداد اعضای هیات علمی در جایگاه خوبی است و مهمتر از آن، اینکه در بحث خلاقیت‌های دانشگاهی اقدامات قابل توجهی را در این دانشگاه شاهد بوده‌ایم.

شایان ذکر است، در این سفر پروژه‌های محوطه‌سازی دانشگاه گناباد که شامل؛ غلاف گذاری برق محوطه با اعتبار ۲۸ هزار میلیون ریال، پروژه شبکه آب شرب و منبع بتنی با هزینه ۵۰ هزار میلیون ریال، پروژه شبکه گازرسانی با اعتبار ۴هزار میلیون ریال، شبکه جمع‌آوری فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۹هزار میلیون ریال، یادمان شهدای گمنام با اعتباری معادل ۷ هزارو پانصد میلیون ریال، فاز اول تصفیه خانه با اعتباری معادل ۶ هزار میلیارد ریال، پروژه پست برق با اعتبار ۵۵ هزار میلیون ریال و پروژه شبکه ایستگاه آبیاری قطره ای با اعتبار ۹هزار و پانصد میلیون ریال بازدید و رونمایی شد.