عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

بمناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)

آیین بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)  و روز پرستار بصورت همزمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آیین بزرگداشت ولادت حضرت زینب کبری و روز پرستار همزمان با سراسر کشور و با حضور وب کنفرانسی حضرت آیت الله رییسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ،
در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با حضور استاندار آذربایجان شرقی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از مسوولین دانشگاه و با حضور تعدادی از پرستاران زحمت کش تبریز در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
استاندار آذربایجان شرقی پیش از آغاز مراسم کشوری جشن روز پرستار ، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)  اسوه صبر و ایثار ، روز پرستار را به پرستاران و زحمت کشان این عرصه تبریک گفت.
استاندار آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از کادر درمان، رییس دانشگاه ، معاونین و پرستاران خدوم دانشگاه علوم پزشکی افزود: قشر پرستاری جزو دلسوزترین گروه جامعه هستند که آرامش و راحتی خود را به خاطر کمک به بیماران و نیازمندان در طبق اخلاص میگذارند و نزدیک تر از همه عزیزان بیماران در خط مقدم ایثار و فداکاری تمام تلاش خود را در جهت آرامش و بهبود بیماران به کار می گیرند.
عابدین خرم افزود: پرستاری شغلی است که از عهده هر کسی برنمی آید . تخصص، عشق ، مسوولیت پذیری و دلسوزی برای بهبود آلام بیماران از جمله خصیصه های حیطه پرستاری است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: از آغاز شروع بیماری کرونا این حقیقت برای همه آشکار شد که کادر درمان چقدر آماده از جان گذشتگی به خاطر کمک به همنوع و فراهم آوردن زمینه بهبود بیماری مردم هستند.
وی با مقایسه خط مقدم جبهه سلامت با خط مقدم جبهه های حق علیه باطل افزود: دقیقا همان خطراتی که در جبهه های جنگ دفاع مقدس بود خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا نیزهمان حالات را به انسان تداعی میکرد که همه از نزدیک شاهد آن بودیم.
وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر مجدد از زحمات کادر درمان و به خصوص پرستاران زحمت کش برای همه شهدای سلامت که در طول این دو سال جان به جان آفرین تقدیم کردند آرزوی علو درجات و به بازماندگان آنان صبر عظیم از خدای متعال مسئلت نمود.
گفتنی است در پایان مراسم از تنی چند از پرستاران خدوم بیمارستانهای دولتی و خصوصی با اهدای لوح سپاس از جانب استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تقدیر به عمل آمد.