عمومی | واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

آغاز به کار دفتر نهاد ترویجی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش روابط عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز رشد این واحد به عنوان یکی از دفاتر « ستاد ویژه توسعه فناوری نانو » شروع به کار کرد.

ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از فعالیت‌های ترویجی و آموزشی فناوری نانو، اقدام به راه‌اندازی نهادهای ترویجی در مراکز دانشگاهی و موسسات علمی، نموده است. نهادهای ترویجی ستاد نانو، از گروه‌های دانشجویی، شرکت‌های آموزشی، کارگروه‌های نانو فناوری در دانشگاه‌ها و …، و با هدف ترویج و آموزش این فناوری در میان علاقه‌مندان، تشکیل شده و همچنین این ستاد از سال ۱۳۸۲ تاکنون، به منظور ترغیب و تشویق محققان برای ورود به حوزه فناوری‌ نانو و نیز پرورش سرمایه‌های انسانی متخصص برای توسعه این ‌فناوری در کشور، برنامه حمایت تشویقی از فعالیت‌های پژوهشی را اجرا نموده ‌است.

مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حمایت‌­ موثر جهت تحقق دستاوردهای فناورانه در حوزه نانو، ضمن ترویج اهمیت فعالیت‌­های فناورانه در مقابل فعالیت‌های تحقیقاتی صرف، فناوری‌های مهم آینده را به طور پیوسته شناسایی و معرفی خواهد نمود. در همین راستا، این واحد اهداف زیر را در دستور کار خود داده است:

۱- تقویت گفتمان توسعه فناوری نانو

۲- ارتقای مشارکت همه گروه‌های ذی‌نفع در نظام توسعه فناوری نانو

۳- کشف، پرورش و جهت‌دهی به استعدادهای موجود در مسیر اولویت‌های کشور

۴- اجرای برنامه حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری نانو (نانو استارت­آپ)

۵- برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو و ایجاد بزرگترین رقابت علمی در حوزه این فناوری

همچنین این مرکز، از ابزارهای حمایتی و تشویقی برای هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان، محققان و مراکز تحقیقاتی به دستاوردهای فناورانه استفاده خواهد نمود. علاوه بر این، تلاش می‌شود تا با تشکیل شبکه‌های فناوران، دستیابی به فناوری‌های موردنظر تسهیل و تسریع شود.

دانشجویان، اعضای هیات علمی و علاقمندان به فعالیت در حوزه نانو با مراجعه به دفتر نهاد ترویجی مستقر در مرکز رشد ، ضمن دریافت مشاوره فنی و تخصصی، در صورت احراز شرایط لازم برای حضور در رویدادهای حمایتی، رقابتی و رویدادهای فناورانه، از خدمات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برخوردار خواهند شد.