عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پنجاه و نهمین نشست استانی مقابله با کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد


وبدا؛ مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل پنجاه و نهمین نشست استانی مقابله با کرونا ویروس با حضور استاندار، سرپرست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، دادستان انقلاب اسلامی استان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، معاونین بهداشت، درمان و غذا و دارو دانشگاه و جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استانی و فرمانداران شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس در سی امین روز از بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این نشست با محوریت؛ تشریح آخرین وضعیت بیماری امیکرون در استان، رنگ بندی شهرستان های ۱۰ گانه به لحاظ شیوع بیماری، اتخاذ تصمیمات درخصوص جلوگیری و کاهش انتشار بیماری و مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی ، نحوه تداوم اعمال محدودیت های کرونایی در سالن اجتماعات شهید مردانی استانداری تشکیل شد.
وی از مصوبات پنجاه و نهمین نشست ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا به حضوری بودن فعالیت کلیه مدارس در مناطق روستایی و عشایری با تعداد دانش آموزان کم و اختیاری بودن حضور دانش آموزان در شهرهای قرمز اشاره داشت و افزود: در شهرهای با وضعیت قرمز، بازگشایی و تداوم روند آموزشی در مدارس با ۲۰ درصد ظرفیت، بصورت زوج و فرد و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از طرف مراقبین بهداشت می باشد.
به گفته وی، والدین می توانند دانش آموزان خود را با تزریق دز واکسن، انجام مراقبت های بهداشتی ، از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی به مدرسه هدایت نمایند .
درخشان افزود: همچنین ورود دانش آموزان با هرگونه علایم مشکوک به بیماری کرونا به مدارس ممنوع شد.
وی گفت: همچنین در این نشست مقرر شد، تالار های پذیرایی با حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت کامل مقررات بهداشتی فعالیت نمایند و کلیه رستورانها، فست فودها و اغذیه سراها با رعایت کامل مقررات بهداشتی و به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت و در صورت تمایل به استفاده از فضای داخلی با ۱۵ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت باشند.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سایر مراکز عرضه خدمات با ۲۰ درصد ظرفیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ثبت دریافت کنندگان خدمات و خریداران در سامانه سلامت ایرانیان و امید مجاز به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مهد کودک ها به مدت یک هفته تعطیل و مادران شاغل این کودکان می توانند از دور کاری استفاده کنند .
درخشان اظهار داشت: با توجه به اوج گیری شیوع بیماری کرونا در پی مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی، فرهنگ سازی، اقناع سازی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها و فضای مجازی در راستای آموزش و اطلاع رسانی در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
وی با اشاره به تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل بویژه پایانه های مسافربری و اتوبوس ها، از حذف جلسات ادارای غیر ضروری و برگزاری جلسات ضروری ادارت با ۲۰ درصد ظرفیت خبر داد.