عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال در چهارمحال و بختیاری بیشتر از میانگین کشوری



وبدا؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال علیه کرونا در استان، ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش وبدا؛ دکتر علی احمدی در دومین نشست کارگروه استانی اطلاع رسانی و اموزش مقابله با کرونا در راستای اجرای گام ششم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: همزمان با پیک ششم شیوع بیماری کووید۱۹ با سویه امیکرون، گام ششم طرح شهید سپهبد سلیمانی با تاکید بر سه محور اساسی واکسیناسیون، مشارکت مردم و مدیریت هوشمند با استفاده از فناوری‌های نوین در استان در حال اجراست.
وی افزود: افزایش و جلب مشارکت مردم در پیشگیری و کاهش بیماری کرونا، با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، ائمه جمعه و جماعات و سایر ارگان ها در حال اجراست.
دکتر احمدی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری متولی امر واکسیناسیون علیه ویروس کروناست و خوشبختانه با تلاش کادر بهداشت و درمان، هم اکنون واکسیناسیون گروه هدف جمعیت بالای ۱۸ سال استان از متوسط کشوری ۶ درصد بیشتر است.
وی اظهار داشت: برای افزایش مشارکت های مردمی در پیشگیری و کاهش بیماری از ظرفیت‌های مختلفی همچون صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و ظرفیت‌های فضای مجازی و ... بهره گیری شده است.
دکتر احمدی ادامه داد: تعامل با مردم در راستای افزایش آگاهی، نگرش و رفتار مردم در جهت درک خطر و رفع تهدیدات امنیت سلامتی به همراه تاکید بر نکات بهداشت فردی و عمومی همچون استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات از جمله مهمترین محورهای مورد نظر بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس ستاد هفتگی ملی کرونا و تاکید استاندار بر آموزش، فرهنگسازی سازی، اغناسازی و جلب مشارکت مردم، نهادینه سازی و تقویت آموزش در راستای پیشگیری و کاهش بیماری به عنوان کم هزینه ترین روش برای پیشگیری از کرونا در اولویت قرار دارد.
دکتر احمدی بر صیانت از سلامت مردم و اجرایی با کیفیت طرح شهید سلیمانی با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: اثربخشی واکسن ها کوتاه مدت بوده و ممکن است که روزها و ماه‌های آینده نیز دزهای متوالی واکسن تولید و برای تزریق مصرف گردد.

در این نشست فرمانده پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری نیز از عملکرد و تلاش های روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اطلاع رسانی، تولید محتوا و انتشار مطالب مرتبط با بیماری کرونا در شبکه های اجتماعی در بستر فضای مجازی تقدیر و تشکر کرد.
شایان ذکر است: این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، مدیران آموزش سلامت، پیشگیری و مبارزه با بیماریها مرکز بهداشت استان، شبکه و ارتقای سلامت ، فرمانده پلیس فتا در استان وجمعی از مدیران و نمایندگان ادارات کل استان بامحوریت افزایش حساسیت مردم درراستای روند شیوع بیماری، افزایش مشارکت در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، دعوت به واکسیناسیون و بهره‌گیری از فناوری های نوین در این زمینه پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ در سالن جلسات کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار گردید.