عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پیگیری جذب هیات علمی تطبیقی و تشکیل گروه معارف در دانشگاه فنی و حرفه ای

در دیدار دکتر خسرویان با مدیرکل گروه معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بررسی شد؛

دکتر عرفان خسرویان با حجت الاسلام امراللهی، مدیرکل امور گروه های  معارف اسلامی معاونت امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان در این دیدار با بیان اهداف و برنامه‌های سند دانشگاه اسلامی در افق چشم انداز ۱۴۰۴ افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری دانشگاه دارای اهمیت والایی است و خدمات ارزنده‌ای در انقلاب اسلامی داشته است و بر این باورم در راستای تحقق دانشگاه تمدن ساز اسلامی نسبت به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر فرایند اسلامى شدن دانشگاه‌ها اهتمام ویژه ای صورت پذیرد.

وی‌ در ادامه با اشاره به موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها بیان داشت: مسئله «اسلامی شدن» باید به یک فرهنگ عمومی و تلقی «اسلامی شدن دانشگاه ها» به عنوان یک ارزش اجتماعی مبدل شود.

دکتر خسرویان تاکید کرد: تکلیف تمام اساتید دانشگاه است که در حوزه های اندیشه ای و اسلامی شدن دانشگاه ها اقدامات موثری انجام دهند.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین بنیان جوادی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردید،  تشکیل گروه معارف در دانشگاه فنی و حرفه ای و تعیین نمایندگان گروه معارف در تمام استان ها و همچنین پیگیری جذب هیات علمی معارف از وزارت علوم و از طریق فراخوان و پیگیری امور اعضای تطبیقی رشته معارف از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.