عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است

دکتر حسن ملکی زاده در نشست استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در مقایسه با ماه گذشته متاسفانه موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر از یک نفر در دی‌ماه به ۲۳ نفر در بهمن‌ماه افزایش یافت که این موضوع هشداری جدی است.


دکتر ملکی زاده با اشاره به‌ضرورت همکاری همه‌جانبه با مدافعان سلامت برای کنترل کرونا افزود: برای کنترل موج جدید بیماری کرونا باید همه مسئولین استانی و شهرستانی اهتمام لازم را به خرج دهند و همچون گذشته با مدافعان سلامت همکاری نمایند.


وی بابیان اینکه هرگونه تجمع گسترش بیماری را فراهم می‌نماید، عنوان داشت: توصیه ما همچنان پرهیز از حضور در تجمعات است اما اجرای محدودیت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی ابلاغ می‌شود.


دکتر ملکی زاده تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی موثر تکمیل واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش تجمع و ایجاد محدودیت موجب قطع زنجیره انتقال و به‌عنوان سه محور اصلی کنترل کرونا به شمار می‌روند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال در کشور گفت: خوشبختانه کمیته علمی کرونا در کشور مجوز تزریق واکسن به کودکان بالای ۵ سال را صادر کرده و دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک مورد تائید علمی قرارگرفته است.


دکتر ملکی زاده ادامه داد: از همه خانواده‌‌های دارای فرزند بالای پنج سال درخواست می‌نمایم که اهتمام ویژه‌ای برای انجام واکسن کودکان خود داشته باشند.


وی با اشاره به شیوع بیشتر سویه جدید کرونا در بین کودکان تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی ۲۰ درصد بستری‌‌های کرونایی مربوط به کودکان است و از طرفی محدودیت‌های خدمات در بخش کودکان بیشتر است.


دکتر ملکی عنوان داشت: والدین به‌محض دیدن علائم کرونا در کودکان خود به پزشک مراجعه نمایند زیرا تشخیص و اقدام به‌موقع در کودکان مبتلابه سویه جدید برای کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد.


وی با اشاره به تامین داروهای موردنیاز و رفع کمبودهای دارویی برای بیماران کرونا تصریح کرد: همه بیمارستان‌های دانشگاهی وغیر دانشگاهی برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها در آمادگی کامل قرار دارند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر خاطرنشان ساخت: آنچه به عبور از موج جدید کرونا کمک می‌کند رفتار هوشمندانه همه آحاد جامعه با این ویروس است.


انتهای پیام/ م.پ-۱۰۲۵



آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید