علوم پایه | دانشگاه ارومیه

بازدید معاون پژوهش و فناوری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه از شرکت پاک اندیشان

در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه به همراه جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه از شرکت پاک اندیشان تولید کننده ماشین آلات پخت نان و شیرینی بازدید کردند.

در این برنامه که با حضور مهندس بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اعضای هیئت علمی با حوزه فعالیت و فرایند تولید محصولات این شرکت آشنا شدند.

مهندس  بابایی با اشاره به اهمیت همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه در رفع نیازهای فناورانه بخش صنعت و روش‌های همکاری مابین صنعت و دانشگاه را تشریح نمود.

دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه نیز در این بازدید ضمن تشکر از قبول میزبانی شرکت پاک اندیشان، گفت:‌ دانشگاه ارومیه با در اختیار داشتن اساتید توانمند و فعال در حوزه‌های تخصصی مرتبط با شرکت پاک اندیشان و همچنین وجود زیرساخت‌ها و امکانات موجود در دانشگاه، می‌تواند به عنوان بازوی کمکی در تامین نیازهای فناورانه و توسعه محصولات جدید در این شرکت عمل نماید.

همچنین پیشنهاد تشکیل اتاق فکر در سازمان صنعت، معدن، تجارت از سوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مطرح شد که مورد استقبال مهندس بابایی قرار گرفته و مقرر شد  در آینده نزدیک عملیاتی شود.

در ادامه، در خصوص بهبود فرایند تولید و توسعه محصولات جدید، پیشنهاداتی از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه مطرح شد و در انتها مهندس پاشایی مدیرعامل شرکت پاک اندیشان آسیب شناسی موانع و چالش‌های برقراری ارتباط مستمر و عملیاتی بین دانشگاه و صنعت را بیان نمود.

در پایان این بازدید برای تشکیل جلسه دوم این ارتباط برنامه ریزی شده و از مدیرعامل شرکت و مسئولین سازمان صمت جهت حضور در دانشگاه ارومیه دعوت به عمل آمد.