عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان: نزدیک بر ۱۳ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی تنگستان هزینه شده است

مهندس زنده بودی با تبریک دهه مبارک فجر به بیان عملکرد اجرایی شبکه بهداشت و درمان تنگستان پرداخت و اظهار داشت: پروژه‌های مختلف بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف تنگستان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.
وی گفت: پروژه ساخت پانسیون پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت آباد تنگستان که بر اساس تفاهم‌نامه فرمانداری تنگستان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شروع‌شده بود، با زیربنای ۱۰۰ مترمربع و باارزش ریالی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: ساخت و تجهیز بخش LDR بیمارستان امام حسین (ع) به ارزش ریالی ۹۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های سال جاری بوده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان کرد: با توجه به نیاز و ضرورت وجود آسانسور در تسهیل انتقال افراد سالمند در مرکز شهید رجایی اهرم، آسانسور ۶ نفره باارزش ریالی ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تعبیه و در سال جاری به بهره‌برداری رسید.
مهندس زنده بودی تصریح کرد: نگهداری از واحدها و تجهیزات از جمله مهم‌ترین وظایف هر سیستمی است که در سال جاری و برحسب نیاز، مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال در راستای تعمیر و نگهداری در واحدهای مختلف بهداشتی هزینه شده است.
مقام مسئول بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: خیرین سلامت در تنگستان همواره در جهت سلامت عمومی همگام با شبکه بهداشت و درمان بوده‌اند که در این راستا ۳۰ میلیارد ریال کمک در جهت خرید تجهیزات، ملزومات مصرفی و اهدا زمین به بهداشت و درمان تنگستان شده است.

اجرای ۱۰ پروژه بهداشتی درمانی در دستور کار شبکه بهداشت و درمان تنگستان است


مهندس ایرج زنده بودی بابیان اینکه تمام تلاش شبکه بهداشت و درمان تنگستان در تسهیل در دستیابی سریع مردم به خدمات بهداشتی درمانی است بیان کرد: تلاش داریم در سال پیش رو ۶ پانسیون جدید در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم باارزش ۳۰ میلیارد ریال را احداث کنیم که این مورد کمک شایانی به جذب پزشکان متخصص در این بیمارستان خواهد کرد.
وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی موردنظر شبکه بهداشت و درمان تنگستان تکمیل دو واحد پانسیون در مرکز بوالخیر خواهد بود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با تاکید بر اهمیت اورژانس جاده‌ای در نجات جان مردم افزود: احداث ساختمان اورژانس جاده‌ای شهرآباد باارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شبکه بهداشت و درمان تنگستان است.
مهندس ایرج زنده بودی مراکز خدمات جامع سلامت را به‌عنوان یکی از در دسترس ترین مراکز درمانی، مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: مرکز خدمات جامع سلامت بنجو در بخش دلوار باارزش ۸۰ میلیارد ریال ساخت و به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهندس زنده بودی شبانه‌روزی کردن مرکز خدمات جامع سلامت بوالخیر و راه‌اندازی مرکز خدمات جامع سلامت در شهرک آزادگان شهر اهرم را از موارد در حال پیگیری شبکه بهداشت و درمان تنگستان خواند و اظهار داشت: بیمارستان امام حسین (ع) اهرم نیز به‌عنوان تنها مرکز تخصصی درمانی در تنگستان دارای کمبودهای بسیاری است که در حال پیگیری جهت جذب متخصص، تهیه تجهیزات موردنیاز، سی‌تی‌اسکن، دستگاه opg، سونوگرافی و راه‌اندازی بخش‌های ویژه در این بیمارستان هستیم.

انجام بیش از ۱۷ هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز غذایی


سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز مختلف ۱۷ هزار و پنجاه‌وسه مورد بازدید مختلف از مراکز غذایی و اماکن عمومی، کارگاه‌ها و صنایع بزرگ و کوچک، ادارات و بانک‌ها، مساجد، هیئت‌ها و اماکن متبرکه صورت گرفته است.
مهندس زنده بودی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت اعضای ستاد مبارزه با کرونا در تنگستان، همکاری ادارات و سازمان‌ها با یکدیگر بوده است که در این مورد ۲ هزار و ۸۷ گشت مشترک در سطح شهرستان انجام و موانع موجود برطرف گردیده است.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان بیان داشت: متاسفانه عده‌ای از کسبه با هنجارشکنی و عدم رعایت قوانین موجب به خطر افتادن سلامت مردم می‌شوند که در این بین ۱۹۳۲ واحد متخلف اخطاریه بهداشتی دریافت کرده، ۱۶۷ واحد به تعزیرات معرفی‌شده و مطابق قانون با واحدهایی که نواقص خود را رفع نکرده مطابق با قانون برخورد و ۷۷ واحد پلمب گردیده است.
مهندس ایرج زنده بودی گفت: یکی از مواردی که بعضی از کسبه به آن توجه نمی‌کنند، تاریخ انقضاء مواد غذایی است که مشاهده گردیده است که افرادی بااینکه تاریخ‌مصرف مواد غذایی گذشته ا، مبادرت به عرضه آن به مردم می‌کنند که در این راستا ۹ هزار و ۳۴۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی در سال جاری کشف و معدوم گردیده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آب را مهم‌ترین ماده غذایی مردم خواند و افزود: توجه به سلامت و بهداشت آب انسان‌ها را از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها دور می‌کند لذا پرسنل محیطی شبکه بهداشت و درمان تنگستان با درک این موضوع در سال جاری ۴۱ هزار و ۴۷۲ مورد کلرسنجی و ۱۶۲۵ مورد نمونه میکروبی آب را تهیه و مورد بررسی و آزمایش قرار داده‌اند.

شهرستان تنگستان از شهرستان‌های پیشتاز در انجام واکسیناسیون بوده است


مهندس زنده بودی با تشکر از مشارکت مردم در انجام واکسیناسیون کرونا گفت: خوشبختانه تنگستان از شهرستان‌های پیش تاز در عرصه دریافت واکسن کرونا بوده و در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در شهرستان در نوبت اول ۸۳ درصد، در نوبت دوم ۷۸ درصد و در نوبت سوم ۳۰ درصد است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: به‌محض شروع واکسیناسیون در شهرستان دو محل واکسیناسیون در شهرستان مشخص و تجهیز گردید که پذیرای مردم عزیز شهرستان بود که رفته‌رفته در کنار این دو محل با حضور ناظران ستادی به‌صورت روزانه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت واکسیناسیون کرونا به‌صورت مستمر انجام می‌گردد.
مهندس زنده بودی بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان ۶ هزار و هفت نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که در این بین ۱۸۰ نفر از همشهریانمان را به دلیل این بیماری از دست داده‌ایم.
مهندس زنده بودی افزود: در شرایطی که بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها جایی برای پذیرش بیماران کرونایی نداشتند و ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) اهرم نیز پایین بود با انجام برنامه‌ریزی لازم تعداد ظرفیت پذیرش بیمار را در بیمارستان امام حسین از ۱۵ نفر به ۸۰ نفر افزایش دادیم که این مهم کمک شایانی در بستری و درمان به‌موقع بیماران کرونایی در شهرستان کرد.
وی ادامه داد: بااینکه تلاش همه پرسنل بر روی پیشگیری و درمان بیماری کرونا بود، هیچ‌گاه پرسنل شبکه بهداشت و درمان تنگستان در انجام سایر وظایف خود در بیماریابی و سایر وظایف کوتاهی نکردند و در این بین شاهد بودیم که ۹۳ فرد دچار حیوان گزیدگی، ۱۶۸ بیمار عقرب و مارگزیده درمان شدند و ۲ بیمار مبتلا به سالک، یک بیمار مبتلا به تب مالت، یک بیمار مبتلا به مالاریا، ۳ مورد مبتلا به سل، یک مورد ابتلا به هپاتیت E، ۶۳ مورد دیسانتری، یک مورد مشکوک به فلج شل حاد و ۱۸ مورد طغیان شناسایی و پیگیری شدند.
مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان گفت: مراجعه مردم برای دریافت واکسن فرصت مغتنمی بود تا بیماریابی به شکل خوبی انجام گیرد که در بازه زمانی سال جاری، ۵۰۵ بیمار فشارخونی، ۲۶۰ دیابتی و ۳۶۴ بیمار مبتلا به اختلال چربی خون شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفتند
مهندس زنده بودی بیان داشت: هزار و ۳۷۳ کودک در شهرستان تنگستان در سن ۳ تا ۵ روزگی مورد غربالگری تیروئید قرار گرفتند که در این بین ۶۴ بیمار مشکوک و ۷ بیمار مبتلا به بیماری کم‌کاری تیروئید شناسایی شدند.
مهندس زنده بودی سیاست حفظ بروز صفر بتالاسمی ماژور در شهرستان با انجام آزمایشات ژنتیک تشخیصی در زوجین ناقل و مشکوک پرخطر تالاسمی را مهم خواند و ادامه داد: در تنگستان ۵۵۱ زوج در آستانه ازدواج از نظر تالاسمی غربالگری شده‌اند که از میان آنان ۱۰ نفر به‌عنوان زوج ناقل و مشکوک پرخطر تالاسمی شناسایی گردیدند.

انتهای پیام/ن.ا ۳۰۱۰