عمومی | دانشگاه تهران

برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و مراکز علمی عتبه عباسیه


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر یحیی بوذری‌نژاد، رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران در دیدار با مسئولان المرکز الاسلامی للدراسات استراتیجیه ، گفت: جذب دانشجوی بین‌الملل یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پردیس البرز دانشگاه تهران در راستای افزایش ارتباطات و فعالیت‌های بین‌الملل این پردیس دانشگاهی به‌ویژه در سطح منطقه و کشورهای همسایه است.
رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران درباره برنامه این پردیس برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت نیز اظهار کرد: با توجه به دارا بودن مجوز از دانشگاه تهران، پردیس البرز با همکاری المرکز الاسلامی للدراسات استراتیجیه می‌توانند دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک برگزار کنند به گونه‌ای که هرگاه پردیس البرز اجرای برنامه‌ای را در دستور کار داشته باشد از توانمندی متخصصان این مرکز استفاده کند و هرگاه مرکز و سایر نهادهای آموزشی زیرمجموعه عتبه عباسیه نیاز داشتند، از ظرفیت‌های علمی استادان دانشگاه تهران بهره‌مند شوند.
دکتر بوذری‌نژاد درباره این دوره‌های کوتاه مدت مشترک با مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک قم گفت: یکی از برنامه‌های پردیس البرز، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و رشته شیعه‌شناسی است که متخصصان عتبه می-توانند در این زمینه به پردیس کمک کنند. از سوی دیگر با توجه به رشته‌های فنی زیرمجموعه عتبه ، این نهاد علمی اسلامی می‌تواند از دانش و تجربه استادان فنی و مهندسی و سایر حوزه‌های مشترک با دانشگاه تهران استفاده کند.
به گفته رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران، یکی از موضوعات مطرح دیگر در این دیدار، آموزش‌های رسانه‌ای بود که دانشگاه تهران با برخورداری از رشته‌های ارتباطات، مدیریت رسانه و مطالعات فرهنگی و رسانه می‌تواند در صورت لزوم به برنامه‌های عتبه در این زمینه کمک کند.
دکتر بوذری‌نژاد ، کرسی‌های بین‌المللی به‌ویژه کرسی‌های یونسکو در دانشگاه تهران را ظرفیتی مفید برای همکاری با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در سطح کشور و در سطح بین‌المللی ذکر کرد.
در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم میلانی، رئیس المرکز الاسلامی للدراسات استراتیجیه ضمن خوشامدگویی و استقبال به تشریح فعالیت‌های عتبه عباسیه پرداخت و گفت: واحد فرهنگی عتبه دو دانشگاه دارد که در مجاورت شهرهای کربلا و نجف واقع هستند و عمدتاً رشته‌های فنی در آنها تدریس و تحصیل می‌شود .
وی یکی از زمینه‌های همکاری با پردیس البرز دانشگاه تهران را ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه‌های زیرمجموعه عتبه ذکر کرد و افزود: ما پیشنهادهای پردیس البرز را در این مورد بررسی و به عتبه اعلام می-کنیم. همکاری در این زمینه می‌تواند نتایج مفیدی داشته باشد.
در پایان، طرفین بر تبادل استاد و استفاده از ظرفیت‌های طرف مقابل برای راه‌اندازی دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک تاکید کردند.