عمومی | دانشگاه تهران

همایش بین‌المللی تحولات جهانی در عصر کرونا و پساکرونا در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر احسان رسولی‌نژاد، دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر گفت: این همایش ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به دو زبان فارسی و انگلیسی و به‌‌صورت حضوری و مجازی در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به برگزاری پانزده مجموعه نشست تخصصی با عنوان «تحولات جهانی در عصر کرونا و پساکرونا» در دانشکده مطالعات از اسفند ۱۳۹۹ تا پاییز ۱۴۰۰ و موفقیت مجموعه ‌نشست‌ها در ایجاد گفتمان علمی حول محور کرونا، تصمیم به برگزاری همایش بین‌المللی با موضوع تحولات جهانی در عصر کرونا و پساکرونا گرفته شد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی «تحولات جهانی در عصر کرونا و پساکرونا»، ایجاد فضای بحث و تحلیل گسترده‌تر پیرامون اثرگذاری همه‌گیری کرونا بر حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در ایران و سایر کشورهای جهان را هدف اصلی این رویداد برشمرد و گفت: برگزاری چنین همایشی در دانشگاه تهران به‌عنوان مرجع پژوهشی کشور و در دانشکده مطالعات جهان به‌عنوان واحدی پژوهشی با ظرفیت مطالعاتی متنوع و گسترده، رویداد علمی پرمحتوا و با بروندادی کاربردی خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت تخصصی دانشکده مطالعات جهان در محورهای سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشورهای مختلف جهان، تاکید کرد: تلاش شده است تا محورهای این همایش نیز هم‌راستا با تخصص علمی دانشکده مطالعات جهان انتخاب شود.

کووید ۱۹: تحولات اقتصادی و تجاری در ایران و جهان، کووید ۱۹: تحولات روابط بین‌الملل و علوم سیاسی در ایران و جهان، و کووید ۱۹: تحولات اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی در ایران و جهان، سه محور اصلی این همایش است.

دکتر رسولی‌نژاد افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات بر اساس چارچوب تهیه چکیده فارسی وانگلیسی تا پایان روز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ و از طریق وبگاه کنفرانس به نشانی https://cpgd.ut.ac.ir بود. چکیده مقالات ارسال شده، در روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه توسط هیات داوران علمی همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی «تحولات جهانی در عصر کرونا و پساکرونا» به ثبت ISC رسیده است، از انجمن ایرانی مطالعات جهان، انجمن ژئوپلتیک ایران و سایت سیویلیکا به عنوان حامیان علمی و معنوی این همایش نام برد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران و بر اساس اعلام دبیر علمی همایش بین‌المللی «تحولات جهانی در عصر کرونا و پساکرونا»، این همایش به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ و با همکاری معاونت‌های پژوهشی، بین‌الملل و فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران در دانشکده مطالعات جهان برگزار می‌شود. البته امکان تغییر در برگزاری حضوری این همایش با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا در کشور وجود دارد.