عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

یکصد و پنجمین نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تشکیل شد


وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تشکیل یکصد و پنجمین نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر بهداشت، مسئولان کشوری، استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و افزود: در استان این نشست با حضور استاندار، سرپرست، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان و جمعی از مدیران تشکیل شد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان، تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا بویژه سویه جدید اُمیکرون، تاکید بر تزریق دز سوم واکسن علیه کووید ۱۹ و تشدید اعمال رعایت پروتکل های بهداشتی را از محورهای این نشست بر شمرد.
به گفته وی، در این نشست ضمن ابراز نگرانی از دو برابر شدن آمار مراجعین سرپایی مراکز درمانی بر ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی و اختصاص تخت های بیمارستانی به درمان بیماران مبتلا به کرونا تاکید شد.
وی گفت: همچنین از استانداران خواسته شد با توجه به شروع موج ششم شیوع بیماری کرونا، حداکثر همکاری با روسای دانشگاه علوم پزشکی را بعمل آورند.
درخشان افزود: با بیان اینکه هم اکنون در اواسط موج ششم قرار گرفته و به اوج شیوع بیماری نرسیده ایم، زمان رسیدن به اوج شیوع بیماری حدود دو هفته دیگر اعلام و بر ضرورت انجام اقدامات مداخله ای برای کاهش موارد ابتلا تاکید شد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین با بیان اینکه معیارهای تعیین وضعیت رنگ بندی شهرستان ها به لحاظ شیوع بیماری کرونا تغییر پیدا نکرده است، تعداد شهرستان های قرمز ۱۲۰، شهرستان های نارنجی ۱۵۳ و شهرستان های زرد و آبی به ترتیب ۱۶۸ و ۸ مورد اعلام شد.
درخشان اظهار داشت: میزان واکسن تزریق شده در کشور ۱۳۵ میلیون دز و درصد تزریق دز اول ۹۰ درصد، دو دز ۸۱ درصد و سه دز ۲۹ درصد اعلام شد.
وی گفت: در مجموع میزان واکسن موجود در کشور ۱۹۰ میلیون ۵۰۰ هزار دز اعلام شد که ۳۲ میلیون آن واکسن داخلی است.
وی افزود: متاسفانه وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی مطلوب ارزیابی نشد.
درخشان گفت: در این جلسه رئیس جمهور با اشاره به مناسبت ها و تجمعات ایام مبارک رجب بر رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس چارچوب اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری هرگونه تجمعات تاکید نمود.
وی اظهار داشت: کنترل مبادی ورودی کشور و انجام تست و نگه داشتن افراد مشکوک به بیماری در قرنطینه تا مشخص شدن وضعیتشان از دیگر مباحث مورد تاکید آیت الله رئیسی در یکصد و پنجمین نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بود.