عمومی | دانشگاه تهران

شیوه‌های نوین کنترل فرسایش بادی و تثبیت ماسه‌های روان در بیابان‌های کاشان اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سلمان زارع ، عضو هیئت علمی گروه احیا مناطق خشک و کوهستانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در این باره گفت: تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای در سال ۲۰۱۹ بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات کنترل بیابان گانسو کشور چین منعقد شد که یکی از بندهای این تفاهم‌نامه، اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک است.

وی افزود: در چارچوب این تفاهم‌نامه، قرار است چند شیوه نوین کنترل فرسایش بادی و تثبیت ماسه‌های روان در ایران اجرا شود. موسسه تحقیقات کنترل بیابان گانسو کشور چین نیز متعهد شده است تا بودجه و مواد مورد نیاز برای اجرای پژوهش را در اختیار قرار دهد.

مجری طرح، با بیان اینکه یک هکتار از بیابان‌های کاشان برای اجرای این پژوهش در نظر گرفته شده است، یادآور شد: دو پایان‌نامه دانشجویی مقطع کارشناسی‌ارشد گروه احیا مناطق خشک و کوهستانی دانشکده منابع طبیعی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در چارچوب این پژوهش اجرا می‌شوند که اساتیدی از سوی موسسه تحقیقات کنترل بیابان گانسو کشور چین به عنوان استاد راهنمای مشترک در این پایان‌نامه‌ها همکاری می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که نتایج این پژوهش گامی به سوی دستیابی به جهانی عاری از تخریب محیط زیست باشد.