عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: هرگونه تجمع و جلسات غیرضروری در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است /آمار بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر نگران‌کننده است

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست با روسای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: بیماری کرونا اکنون چالش‌ برای حوزه بهداشت و درمان به وجود آورده است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع سلامت و شهدای انقلاب بیان کرد: مدافعان سلامت حدود دو سال با بحران کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی با بیان اینکه نیروهای بهداشت و درمان بیش از توان خود برای مهار و مقابله با این ویروس منحوس به کار بردند گفت: مدافعان سلامت استان بوشهر با تمام کمبود امکانات چند پیک ویروس منحوس کرونا را سپری کردند که متاسفانه در حال حاضر نیز بالید با پیک ششم مقابله کنند.
دکتر ملکی زاده با اشاره به اینکه متاسفانه انسان‌های زیادی در کشور، استان و جهان را براثر کرونا ازدست‌داده‌ایم افزود: باید در قدم اول تمام تلاش مدافعان سلامت در حوزه پیشگیری و بعدازآن در حوزه درمان باشد و این موضوع در خصوص بیماری کرونا بیشتر از سایر بیماری‌ها باید باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه متاسفانه چند روزی است که وارد پیک ششم شده‌ایم افزود: آمار بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر نگران‌کننده است.

افزایش بار مراجعات بیمارستانهای استان بوشهر


دکتر ملکی زاده با بیان اینکه سویه جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد گفت: بار مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی استان بوشهر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر نگران‌کننده است افزود: بستری ICU در بیمارستان‌های استان بوشهر به‌سرعت در حال افزایش است که جای نگرانی دارد و نگران به وجود آمدن فاجعه کرونا در استان بوشهر هستیم.

بیمارستان‌های استان بوشهر در آمادگی کامل باشند


دکتر ملکی زاده با بیان اینکه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و دولتی و خصوصی در استان بوشهر در آمادگی کامل برای مقابله با این پیک باشند فزود: با هماهنگی‌هایی که با روسای بیمارستان‌های غیردانشگاهی در استان صورت گرفته آن‌ها نیز برای مقابله با کرونا در آمادگی کامل هستند که از همکاریشان تشکر فراوان را دارم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه تزریق دوز سوم منجر به کاهش شدت بیماری، میزان مرگ‌ومیر و کاهش ابتلا خواهد شد خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه تجمعات و جلسات غیرضروری در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

رنگ‌بندی جدید کرونا از ۱۳ بهمن‌ماه


دکتر ملکی زاده با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونا از ۱۳ بهمن‌ماه افزود: چهار شهرستان استان بوشهر قرمز و دو شهرستان نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زردکرونایی قرار گرفتهاند.

گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتهاند


وی گفت: براساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت شهرستان‌های گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان از فردا  در وضعیت قرمز و پر خطر کرونایی قرار دارند.

شهرستانهای نارنجی و زرد کرونایی


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دشتی و عسلویه در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های دیلم، دیر، جم و کنگان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.


انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳