عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیّر خبر داد؛ بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد در دیّر معدوم شد

احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیّر گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه، فعالیت‌های موثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.
وی با اشاره به امحا بیش از ۵ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته افزود: اقدامات به‌موقع کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دیّر طی بازدیدهای روزانه در سطح عرضه و کشف این حجم از مواد غذایی فاسد و جلوگیری از توزیع آن، نقش بسزایی در حفظ سلامت عموم مردم دارد.
وی اضافه کرد: طی ایام شیوع ویروس کرونا ۲۹ هزار و ۲۱۰ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت پذیرفت.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: در همین مدت نیز هزار و ۳۶۸ بار نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام‌شده است و همچنین ۱۱ هزار و ۲۱۰ مورد نیز توسط تجهیزات پرتابل در محل بازرسی نمونه‌برداری شده است.
آخوندی با تاکید بر اهمیت سلامت مواد غذایی عنوان کرد: تعداد ۲۰۴ واحد صنفی متخلف نیز در همین مدت پلمپ و ۲۵۸ واحد نیز پس از معرفی به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی جریمه شد.
وی تصریح کرد: این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب‌میوه، لبنیات، رب گوجه‌فرنگی و انواع ترشیجات بوده که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر جمع‌آوری و معدوم شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر با بیان این‌که با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته به‌طورجدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود، اظهار داشت: مردم تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان و یا شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش دهند.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰