عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

واکسیناسیون و ماسک دو عامل مهم در مقابله با سویه امیکرون



متخصص بیماری های عفونی دانشگاه در وبینار آموزشی نحوه مدیریت بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ تاکید کرد: تکمیل دوره واکسیناسیون و استفاده از ماسک مهمترین عامل مقابله با کرونا به ویژه سویه امیکرون ذکر کرد .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل ازمعاونت امور بهداشتی دانشگاه، وبینار آموزشی مدیریت بیماران سرپایی مبتلا به کرونا  ویژه پزشکان شاغل در مراکز بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت برگزار شد

این وبینار آموزشی به همت معاونت امور بهداشتی دانشگاه و با هدف آمادگی پزشکان خط اول در واحدهای بهداشتی و مراکز جامع خدمات سلامت برای مدیریت بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ به ویژه سویه امیکرون برگزار شد.

در این دوره آموزشی مجازی که ۳۵۰ نفر از پزشکان مراکز بهداشتی سراسر کشور حضور داشتند، دکتر پیام طبرسی استاد بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به تبیین ویژگی ها و مشخصات سویه امیکرون و علایم شایع بیماران مبتلا پرداخت.

وی در ادامه درخصوص راهکارهای مدیریت بیماران سرپایی مبتلا به کرونا توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر طبرسی با اشاره به اصول مهم دستورالعمل کشوری درمان سرپایی و بستری کووید۱۹ تاکید کرد: اغلب مبتلایان با درمان‌های حمایتی و استراحت بهبود می‌یابند.

وی ضمن بیان علایم خطر و معیار‌های تشخیص بیمارانی که نیازمند درمان‌های تخصصی هستند به پزشکان شرکت کننده در این دوره توصیه کرد که طبق دستورالعمل کشوری به درمان بیماران بپردازند و از تجویز آزمایشات و داروهای غیر ضروری پرهیز کنند تا عوارض و مشکلات بعدی برای بیماران ‌بروز نکند.

دکتر طبرسی ضمن پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان تاکید کرد: تکمیل دوره واکسیناسیون و استفاده از ماسک مهمترین عامل مقابله با کرونا به ویژه سویه امیکرون  است.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع