عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

باشیوع پیک ششم در استان بوشهر؛ تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های استان به ۱۱۴ بیمار رسید/ثبت ۱ فوتی جدید

دکتر جعفر زارعی زاده در مصاحبه با خبرنگار وبدا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌ شده‌اند که ابتلای ۸ مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

افزایش تعداد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه


وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.
دکتر زارعی زاده درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده، بیان کرد: متاسفانه امروز ۱مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا آقایی با ۸۶ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی در استان بوشهر به ثبت رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۳ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۴ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.
دکتر زارعی زاده افزود: تا کنون ۲۰۳۸  نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۹۲۱۴۱ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

افزایش تعداد شهرستان‌های استان از وضعیت آبی به زرد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: طبق آخرین وضعیت کووید۱۹ در کشور متاسفانه تعداد شهرستان‌های زرد کرونایی استان بوشهر از ۳ به ۴ مورد افزایش یافته است.
دکتر زارعی زاده گفت: در حال حاضر فقط دو شهرستان دیلم و جم در وضعیت آبی کرونایی بوده، ۴ شهرستان بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان دشتی، دیر، کنگان و عسلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از کاهش موارد ابتلا و بستری باید رعایت پروتکل‌ها را فراموش نکنیم تا بتوانیم این پیک را با کمترین مورد ابتلا و مرگ پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/ ز.ح.۱۰۲۷