عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد/ لزوم ایجاد اورژانس‌های سرپایی بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان

دکتر حسن ملکی زاده ظهر یکشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این بدهی مربوط به مطالبات همکارانی است که امروز در میدان مبارزه با این ویروس قرار دارند.

استان بوشهر در زمینه تامین هزینه های مقابله با کرونا با مشکل روبرو است


وی با بیان اینکه اگر فکری برای معیشت  و مطالبات کادر حوزه سلامت نشود معلوم نیست میزان موفقیت استان در مقابله با موج جدید این ویروس چقدر باشد اضافه کرد: استان بوشهر در زمینه تامین کیت‌های آزمایشگاهی، تامین لوازم اولیه حوزه درمان نیز با مشکلات متعددی روبرو است.
دکتر ملکی زاده از استاندار بوشهر و وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی خواست نگاه ویژه ای به حوزه سلامت داشته باشند و در صورت ادامه این بدهی ها شرایط فاجعه بار و خطرناکی در پیش خواهد بود تاکید کرد: نیروهای بهداشت و درمان بدون سلاح که همان لباس‌های حفاظتی، ماسک و تجهیزات اولیه است نمی توانند به بیماران خدمات ارائه کنند و برای تامین این آنها  نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم مجموعه سلامت را سرپا نگه داریم.
دکتر ملکی زاده برضرورت انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان تنها سلاح برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید و اضافه کرد: سرایت سویه اُمیکرون بسیار زیاد است و مردم نباید تصور کنند ابتلا به این ویروس تنها در حد یک سرماخوردگی ساده و معمولی است، چون شرایط و مقاومت افراد با بیماری‌های خاص و مزمن در مقابل این بیماری یکسان نیست و تجربه نشان داده این افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  اظهار کرد: براساس نظر تخصصی با توجه به اینکه در این سویه جدید کودکان بیشتر در معرض ابتلا و انتقال ویروس هستند، تعطیلی کلاس‌ها درس حضوری در مقطع ابتدایی ضروری است.
دکتر ملکی زاده با اشاره به شلوغی اورژانس‌های بیمارستان‌ها گفت: همچنین ایجاد اورژانس‌های سرپایی بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌ها لازم است زیرا با توجه به روند افزایش بستری‌ها باید به سمت بستری سرپایی که بیمار دارو  را دریافت و مرخص می شود، حرکت کنیم.


آماده باش بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی استان بوشهر


وی اظهار داشت: در زمان حاضر با توجه به روند افزایشی گسترش ویروس همه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی استان بوشهر به حالت آماده باش درآمده و آمادگی پذیرش بیماران را دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری جشن‌های دهه فجر قرار داریم افزود: با توجه به شرایط شیوع ویروس این جشن‌ها و مراسم‌ باید براساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳